چین هم از تحریم نفتی ایران معاف شد

به گزارش بلاگ پو، تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران از فهرست تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا حذف شده است و به خریدهای خود از ایران ادامه خواهد داد.

چین هم از تحریم نفتی ایران معاف شد

به گزارش ایرنا سی سی تی وی روز سه شنبه در گزارشی اظهار داشت چین و 7 کشور دیگر از این پس با استفاده از این معافیت، خرید نفتی از ایران را ادامه خواهند داد. بر مبنای این گزارش کشورهای ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، یونان، ترکیه، هند، چین و جزیره تایوان همگی می توانند با ایران معاملات نفتی خود را ادامه دهند. این گزارش اضافه نمود: تحریم هایی که آمریکا بار دیگر پس از توافق برجام از سال 2015 میلادی به اجرا گذاشته است، نمی تواند مسئله ای را از اساس حل نماید. هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اظهار داشت این کشور از حقوق مآغاز و قانونی اش برای استمرار معاملات تجاری با ایران و برای حراست از فعالیت شرکت های چینی در ارتباط با ایران حفاظت خواهد نمود. وی از اینکه آمریکا برجام را نقض نموده و تحریم ها را بازگردانده است ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه بین المللی و کشورهای دنیا مخالف تصمیم ها و اقدامات یکجانبه هستند و با این تحریم ها موافق نیستند و باید به برجام پایبندی نشان داد. وی اضافه نمود بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و همه نهادهای ذی ربط دیگر، ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده و تا کنون آژانس 12 بار با انتشار گزارش هایی این موضوع را مورد تاکید قرار داده است.

با تور چین همراه باشید

چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و روزانه حدود 650 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می نماید که معادل 7 درصد از مجموع واردات این کشور است. ارزش واردات چین از ایران با قیمت فعلی بازار، 15 میلیارد دلار در سال است. شرکت های انرژی دولتی CNPC و سینوپک چین میلیاردها دلار در میادین نفتی بزرگ ایران مانند یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه گذاری نموده و نفت به چین فرستاده اند. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته، خروج کشورش از برجام را اظهار داشت اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا نماینده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می نمایند. ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه دنیای به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن دنیا با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می نماید، از مدت ها قبل آغاز شده و جامعه دنیای با آنها همراهی ننموده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2559

به "چین هم از تحریم نفتی ایران معاف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هم از تحریم نفتی ایران معاف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید