آیا تغییرات بنیادین در شهرداری منطقه ثامن رخ خواهد داد؟

به گزارش بلاگ پو، ضرورت تحول بنیادین در بافت مدیریتی این منطقه حساس بیش از هر زمانی حس می گردد چرا که بخش قابل توجهی از مدیران این مجموعه سال ها با تفکر گذشته پیش آمده اند.

آیا تغییرات بنیادین در شهرداری منطقه ثامن رخ خواهد داد؟

گروه استان های خبرنگاران، هادی ذالکی؛ با گذشت سال های متمادی از اجرای طرح خسارت بار طاش در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و شکل گیری اعتراضات گسترده مردمی، خاتمه این طرح لغو و طرح نوی که بتواند حقوق مالکانه مجاوران را حفظ و توجه به امر زیارت را سرلوحه خود قرار دهد به تصویب کمیسیون ماده5 استان خراسان رضوی و شورای عالی معماری وشهرسازی ایران رسید.

با ابلاغ این طرح که تحولی بنیادین در ساز و کار های توسعه پیرامون حرم تلقی می گردد اکنون مهمترین مسأله پیشِ رو، سازمان مجری طرح و بدنه اجرایی شهرداری منطقه ثامن است.

از آن جایی که براساس تصمیم مدیران وقت و به دور از کنترل دستگاه های نظارتی، سازمان مجری طرح طاش از دو مجموعه شهرداری ثامن و شرکت عمران و مسکن سازان تشکیل شده بود، بسیاری از مدیران و کارکنان دستگاه مجری در استخدام شرکت عمران و مسکن سازان بوده اند.

از این رو عمده آنان، بر خلاف رویه مرسوم شهرداری مشهد در جابه جایی مدیران و کارکنان هر منطقه به منطقه ای دیگر طی سالیان خدمت، از این تغییرات دور مانده و بدنه ای نسبتا یکدست در خدمت طرح طاش و صاحبان منافع در این منطقه شکل گرفته است که این امر مهمترین زمینه ایجاد تضاد منافع در بافت پیرامون حرم بین نهاد مجری و ذینفعان هم بوده است.

اکنون که طرح نو با تغییراتی گسترده و بنیادین شیب تحولات را از برج سازی و تجاری کردن بافت پیرامون حرم به سمت زیارت، هویت و مردمی کردن سوق داده، ضرورت تحول بنیادین در بافت مدیریتی این منطقه حساس بیش از هر زمانی حس می گردد چرا که بخش قابل توجهی از مدیران این مجموعه سال ها با تفکر گذشته پیش آمده اند و بسیار بعید است که بتوانند خود را با خواست عمومی مردم در تغییر رویه ها هماهنگ نمایند.

از این رو ضمن قدردانی از زحمات این عزیزان، پیشنهاد می گردد در صورتی که تخلفی متوجه آنان نیست، در بخش دیگری از شهرداری مشهد از ظرفیت این افراد استفاده گردد تا روح تازه ای به کالبد فرسوده شهرداری منطقه ثامن دمیده شده و مدیرانی باورمند و معتقد به شرایط نو به خدمت گرفته شوند و از فرصت سوزی مجدد جلوگیری گردد.

هادی ذالکی- فعال رسانه ای

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54664

به "آیا تغییرات بنیادین در شهرداری منطقه ثامن رخ خواهد داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تغییرات بنیادین در شهرداری منطقه ثامن رخ خواهد داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید