آیا ضروری است ماسک بزنیم، استفاده از کدام نوع ماسک ها مهم است

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با اینکه آیا استفاده از ماسک، ضروری است یا خیر، توضیحاتی ارائه داده است.

آیا ضروری است ماسک بزنیم، استفاده از کدام نوع ماسک ها مهم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، بعد از شیوع کرونا، موضوع پیشگیری و مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، همیشه مورد تاکید قرار گرفته است. آنچه مسلم است، استفاده مناسب از ماسک می تواند راه چاره مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باشد، اما یادمان نرود که استفاده ناصحیح از ماسک نیز به خودی خود مشکل ساز خواهد بود.

از همین رو، مرضیه پازوکی فوق تخصص بیماری های ریوی گفت: با توجه به مطالعات و آنالیز های مختلف، به این اجماع نظر رسیده ایم که می بایست از ماسک استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: ویروس به وسیله استنشاق و از راه بینی وارد سیستم تنفسی می گردد که یکی از موارد پیشگیری از انتقال ویروس، استفاده از ماسک است.

پازوکی ادامه داد: با توجه به اینکه سایز ویروس کرونا بسیار ریز است که به وسیله قطره هایی که موقع عطسه و سرفه بر روی سطوح می نشیند و ایجاد آلودگی می نماید، در نتیجه با استفاده از ماسک می توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

وی با اشاره به استفاده از ماسک های مختلف که بعد از شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: استفاده از ماسک سه لایه جراحی می تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد و اگر ناقل باشیم، بهتر است از این نوع ماسک ها استفاده کنیم.

این فوق تخصص بیماری های ریوی تاکید نمود: بهترین حالت برای ناقل ویروس، استفاده از ماسک های سه لایه جراحی یا همان ماسک های معمولی است. زیرا، نمی دانیم چه کسی بیمار یا ناقل است. لذا، منطقی است که همه افراد از ماسک های جراحی معمولی استفاده نمایند.

وی در خصوص استفاده از ماسک N95، گفت: استفاده از این نوع ماسک ها برای کادر درمان که درگیر این بیماری هستند، مناسب است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26385

به "آیا ضروری است ماسک بزنیم، استفاده از کدام نوع ماسک ها مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ضروری است ماسک بزنیم، استفاده از کدام نوع ماسک ها مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید