اجرای طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن در راستای گردشگری سلامت در میدان امام(ره)

به گزارش بلاگ پو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن توسط یکی از پزشکان فوق تخصص از دانشگاه هاروارد آمریکا و در راستای ترویج گردشگری سلامت به صورت نمادین و به همت دفتر پایگاه ثبت جهانی میدان امام (ره)، در میدان امام اصفهان اجرا می گردد.

اجرای طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن در راستای گردشگری سلامت در میدان امام(ره)

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و پایگاه های ثبت جهانی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: این طرح که توسط یکی از پزشکان فوق تخصص غدد و هورمونهای مغزی اجرا می گردد، علاوه بر ترویج گردشگری سلامت با هدف طرح مشارکت مردم در مرمت بناهای تاریخی و فرهنگ سازی در راستای مرمت بناها صورت می گیرد.

الله یاری خاطر نشان کرد: مکانی از سوی دفتر پایگاه ثبت جهانی دو هفته یکبار در اختیار این پزشک متخصص قرار می گیرد ،تا با تجویز نسخه برای بیماران خود در این مکان ، درآمد ناشی از آن برای مرمت بناهای تاریخی صرف گردد.

لیلی ماحوزی ایده پرداز این طرح و متخصص داخلی، فوق تخصص غدد درونریز و فوق تخصص هورمونهای مغزی نیز در مورد اجرای این طرح در میدان امام (ره) گفت: نگاه مرمت در ترمیم بناهای تاریخی نگاهی مشابه علم پزشکی است.

او توضیح داد: همانطور که پزشک به درمان جسم و روح توجه دارد، مرمتگر نیز درمانگر بناهای تاریخی است.

او همچنین تاکید نمود: در این راستا مصم شدم، با شعار طبیب وطن بر بالین میراث کهن به درمان بیماران در دفتر پایگاه ثبت جهانی میدان امام(ره) از یک طرف علاقه به بنای تاریخی در میان بیماران خود را با توجه به فضای آرام این مکان بالا ببرم و از طرفی درآمد حاصل از این درمان را صرف جان فرسوده بناهای تاریخی نیازمند مرمت کنم.

این فوق تخصص غدد درونریز گفت: من معتقدم دوقطب قوی نظام پزشکی و میراث می توانند با حمایت یکدیگر در راستای سلامت گردشگری بسیار قوی عمل نمایند.

ماحوزی تمام دوران تحصیل خود را از کودکی در انگلستان گذرانده و پس از پذیرفته شدن در رشته پزشکی تخصص داخلی خود را از دانشگاه هاروارد در بستون آمریکا ، فوق تخصص غدد درونریز و همچنین فوق تخصص هورمونهای مغزی خود را از دانشگاه ویرجینیا در آمریکا دریافت کرده و پس از اخذ مدارج علمی جهت یاری به هم وطنانش در ایران 11 سال پیش به ایران بازگشت.

وی به عنوان اولین پزشک غدد درونریز بیماریهای مربوط به غدد هیپوفیز را درمان می نماید.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10721

به "اجرای طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن در راستای گردشگری سلامت در میدان امام(ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن در راستای گردشگری سلامت در میدان امام(ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید