استقلال و پرسپولیس امیدوار به ارفاق کنفدراسیون، AFC مصمم به حذف سرخابی ها، سهیل مهدی: حذف سرخابی ها جدی شد!

به گزارش بلاگ پو، سهیل مهدی در برنامه رادیویی وقت اضافه خبر احتمال کنار گذاشته شدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تایید کرد.

استقلال و پرسپولیس امیدوار به ارفاق کنفدراسیون، AFC مصمم به حذف سرخابی ها، سهیل مهدی: حذف سرخابی ها جدی شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، از صبح دیروز شایعه های پراکنده پیرامون احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شنیده می شد. پیگیری ها به این خبر منجر شد که گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام نموده اگر استقلال و پرسپولیس تا سرانجام مهلت قانونی اعلام شده، مدارک مورد نظر کمیته حرفه ای سازی کنفدراسیون را ارسال ننمایند از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می شوند. البته گفته شد فولاد دیگر نماینده ایران هم با همین تهدید روبرو شده و فقط سپاهان مسئله ای از این بابت ندارد چرا که پیش از این مدارک مورد احتیاج را به کنفدراسیون ارائه نموده بود. گویا فولاد اعلام نموده تا قبل از سرانجام مهلت قانونی (صبح روز دوشنبه) تمام کسری های مدارکش را روی سامانه کمیته حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری می نماید و از این بابت مشکل ندارد اما استقلال و پرسپولیس که نه خصوصی شده اند و نه شفافیت اقتصادی دارند و نه مطالبات طلبکاران خود را پرداخت نموده اند.

در حالی که هیچ یک از مقامات رسمی فدراسیون و سازمان لیگ این خبر را تایید یا تکذیب نمی کردند، امشب در برنامه رادیویی وقت اضافه به تهیه نمایندگی احسان زارع و اجرای حسین معتمد هاشمی که هر هفته آدینه شب ها از رادیو ایران روی آنتن می رود، سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به صورت تلویحی این خبر را تایید کرد.

سهیل مهدی در پاسخ به این سوال که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان به ایران فرستاده؟ گفت: آدینه روز تعطیل بود و در سازمان لیگ حضور نداشتم که مطمئن به شما جواب بدهم آیا نامه آمده یا نه اما از زبان یکی از مقامات شنیدم که این خبر صحت دارد و گویا این بار هشدار کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار جدی است.

سهیل مهدی تاکید نمود: طی سالهای گذشته ما همواره در شب های سرانجامی مهلت ارائه مدارک برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا استرس فراوانی داشتیم و هر بار به هر زحمتی که شده این مدارک را ارائه می کردیم تا تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند اما این بار به نظر می رسد خطر حذف جدی تر است و محتمل است این اتفاق رخ بدهد. البته من امیدوارم این خبر بد که نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده اند را امروز یا فردا به فوتبال دوستان اعلام نکنیم اما اگر تمام آنچه کنفدراسیون مد نظر دارد را به طور کامل انجام ندهیم این اتفاق قطعاً یک روز رخ می دهد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر کامل نبودن مدارک و رعایت نشدن استاندارد ها تیم های ایرانی را از رقابت ها کنار می گذارد. این کنار گذاشتن باید طی سال های گذشته اتفاق می افتاد اما هر بار فدراسیون در شب های سرانجامی مهلت با هر تلاشی بود باشگاه ها را وادار به ارائه مدارک حرفه ای سازی و سایر مستندات مد نظر کنفدراسیون می کرد و آن ها در لیگ قهرمانان حفظ می شدند اما این شکلی نیست که معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا هر سال ثابت بماند. آنها هر سال استانداردها را بالا می برند و ما اگر همگام با آن ها حرکت نکنیم، جا می مانیم. کنفدراسیون هم با هیچ تیمی و کشوری تعارف ندارد.

برابر با شنیده های ما فدراسیون فوتبال این بار خلاف رویه سال های گذشته پیگیر این موضوع نبوده و حالا در فاصله کمتر از سه روز تا سرانجام مهلت استقلال و پرسپولیس و سایر تیم های ایرانی بعید است آنها بتوانند مدارک و مستندات را برای کنفدراسیون آماده نمایند تنها امید استقلال و پرسپولیس این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها ارفاق کند و یک مهلت یک ماهه برای تکمیل پرونده در اختیارشان بگذارد اما از مالزی خبر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از حذف نمایندگان فوتبال عربستان به علت رعایت نکردن شاخصه های حرفه ای سازی، مصمم است آن دسته از نمایندگان فوتبال ایران که مدارک شان کامل نیست را هم از لیگ قهرمانان کنار بگذارد تا ثابت کند در بالا بردن استانداردها و رعایت حرفه ای سازی تعارف ندارد.

گویا فدراسیون فوتبال نیز به دستور وزارت ورزش در تدارک ارسال نامه برای کنفدراسیون است تا برای نمایندگان ایران وقت بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57209

به "استقلال و پرسپولیس امیدوار به ارفاق کنفدراسیون، AFC مصمم به حذف سرخابی ها، سهیل مهدی: حذف سرخابی ها جدی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس امیدوار به ارفاق کنفدراسیون، AFC مصمم به حذف سرخابی ها، سهیل مهدی: حذف سرخابی ها جدی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید