اضافه شدن 18 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، یدالله غلامپور ظهر شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به وضعیت ناوگان های حمل ونقل در بیرجند بیان نمود: در حال حاضر 92 دستگاه فعال در شهر داریم.

اضافه شدن 18 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند

وی با بیان اینکه از سال 92 تا 96، میزان جابه جایی مسافر روند کاهشی داشته باشد، اظهار کرد: در سال 92 میزان جابه جایی مسافر 17 میلیون و 600 هزار نفر بوده که این در سال 96 به 12 میلیون و 200 هزار مسافر رسیده است.

غلامپور اظهار کرد: افزایش بی رویه خودروهای شخصی، کاهش کیفیت ناوگان، مجازی شدن سیستم دانشگاهی و پرداخت قبوض در منزل از عوامل کاهش جابه جایی مسافر است.

وی بیان نمود: دولت تکلیف نموده تا انتها سال 90 باید سهم ناوگان حمل ونقل عمومی به 75 درصد برسد که در حال حاضر در میزان کمتر از این سهم هستیم.

غلامپور بیان نمود: سرانه جابه جایی توسط هر اتوبوس، روزانه هزار و 400 نفر بوده که در حال حاضر میانگین جابه جایی به 400 نفر در روز رسیده است.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به هزینه های یک دستگاه اتوبوس بیان نمود: هر دستگاه روزانه 14 ساعت فعالیت داشته و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم زیادی متحمل شهرداری می گردد.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس روزانه 100 لیتر سوخت معادل 32 هزار تومان مصرف می نماید، اظهار کرد: همچنین متوسط هزینه های قطعات و لوازم یدکی روزانه برای هر اتوبوس 21 هزار تومان است.

غلامپور ادامه داد: به طور کلی هر دستگاه اتوبوس سالانه 136 میلیون تومان هزینه های مستقیم و غیرمستقیم متحمل شهرداری می نماید.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان نمود: برای جابه جایی هر مسافر 400 تومان وصول می گردد این در حالی است که برای شهرداری جابه جایی هم نفر هزار و 600 تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به درآمد ناوگان های حمل ونقل عمومی درون شهری در بیرجند بیان نمود: طی سال گذشته درآمد هر اتوبوس 24 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از تزریق 18 دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری به بیرجند تا مهرماه امسال اطلاع داد و گفت: همچنین امسال دو میلیارد تومان بودجه برای اتوبوس رانی پیش بینی گردیده که بتوانیم هزینه های تمام گردیده شهرداری را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 556

به "اضافه شدن 18 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 18 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید