افزایش 40 درصدی حجم و کالری مواد خوراکی یکی از علل چاقی بچه ها

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش 40 درصدی حجم و کالری مواد خوراکی یکی از علل چاقی بچه ها به ویژه در سن 6 سالگی است.

افزایش 40 درصدی حجم و کالری مواد خوراکی یکی از علل چاقی بچه ها

به گزارش از ، عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهم ترین علل چاقی در بچه ها، تغییرات روش و سبک زندگی است، این تغییرات شامل استفاده از غذا های پرکالری است چرا که غذا هایی که اکنون بچه ها چه به عنوان تنقلات و چه به عنوان غذا های اصلی می خورند دارای تراکم کالری زیاد هستند.

او اضافه کرد: اگر 25 سال پیش متوسط تراکم کالری و میزان کالری در یک وعده نهار یا شام یک کودک حدود 300 تا 350 کالری بود، اکنون این تراکم کالری به حدود 460 کالری افزایش یافته است یعنی کودک همان غذا را می خورد، اما میزان انرژی و کالری موجود در این غذا بیشتر شده است.

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در گذشته مصرف تنقلات و میزان کالری های آن ها خیلی کمتر بود به طور مثال حدود 25 سال پیش یک بسته بیسکویت معمولی که دانش آموز در زنگ تفریح استفاده می کرد، دارای 30 گرم وزن و با میزان 150 کالری بود، اما اکنون یک بسته بیسکویت متوسط دارای حدود 50 گرم وزن با میزان 210 کالری شده است که این یعنی حدود 40 درصد حجم و کالری غذا افزایش یافته است.

نوروزی بیان نمود: اصلاح سبد غذایی و استفاده از خوراکی هایی با حجم و کالری استاندارد و استفاده از میوه ها و سبزیجات و حبوبات در سبد غذایی بچه ها می تواند در جلوگیری از چاقی و اضافه وزن آنان موثر باشد.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47216

به "افزایش 40 درصدی حجم و کالری مواد خوراکی یکی از علل چاقی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی حجم و کالری مواد خوراکی یکی از علل چاقی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید