افشای آموزش مخفیانه ارتش تایوان به وسیله نظامیان آمریکایی

به گزارش بلاگ پو، یک روزنامه آمریکایی نوشت، نظامیان این کشور از زمان دولت قبلی، در حال آموزش به واحدهایی از سربازان تایوانی هستند.

افشای آموزش مخفیانه ارتش تایوان به وسیله نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه نوشت، نظامیان آمریکایی ظرف یک سال گذشته، به طور مخفیانه سربازان تایوانی را تعلیم داده اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، بیش از بیست عضو نیروهای ویژه و نیروهای پشتیبانی ارتش آمریکا در حال حاضر مشغول تعلیم واحدهای کوچک در نیروی زمینی تایوان هستند.

در این گزارش آمده است، شماری نامشخص از تفنگ داران آمریکایی هم اجرای عملیات با قایق های کوچک را به سربازان نیروی دریایی تایوان آموزش می دهند.

وال استریت ژورنال نوشت این نظامیان آمریکایی از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تایوان اعزام شده اند اما این مسئله تا به امروز مسکوت مانده بود.

به نوشته روزنامه گاردین، جان ساپل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از پاسخ مستقیم به سوالی در این زمینه خودداری نموده اما بیان داشت: حمایت ما از روابط دفاعی با تایوان همچنان هم راستا با تهدید فعلی خواهد ماند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین در واکنشی از آمریکا درخواست کرد یاری نظامی به تایوان را متوقف کند.

این وزارتخانه اضافه نمود: چین تمام اقدامات لازم برای محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود را اتخاذ خواهد نمود.

گزارش وال استریت ژورنال در حالی منتشر شده است که تنش ها در حوزه اقیانوس هند-آرام تشدید شده است. چین طی روزهای اخیر ده ها هواپیمای جنگی را بر فراز حریم هوایی تایوان به پرواز درآورده است.

از سوی دیگر، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی اِی) با منحل کردن دفاتر خود در امور کره شمالی و ایران، مرکز جدیدی برای مقابله با چین دایر نموده است. (جزئیات بیشتر)

این تغییرات سازمانی در شرایطی رخ داده اند که روزنامه نیویورک تایمز در روزهای گذشته با انتشار چند گزارش از مقابله کارآمد جمهوری اسلامی ایران با روش های جاسوسی سیا خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به اسم کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

افشای آموزش نیروهای تایوانی به وسیله نیروهای ویژه و تفنگ داران دریایی آمریکا در حالی انجام شده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده در رایزنی با همتای چینی خود درباره تایوان صحبت نموده و هر دو موافقت نموده اند که به توافق تایوان پایبند باشند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55945

به "افشای آموزش مخفیانه ارتش تایوان به وسیله نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای آموزش مخفیانه ارتش تایوان به وسیله نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید