الکاظمی سراغ دستگاه های امنیتی رفت

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: بعد از انتها ماراتن پست های خالی در دولت عراق، نخست وزیر این کشور گام دوم را برای تکمیل دایره تغییرات و بازسازی ساختار دستگاه های اداری و امنیتی شروع کرد.

الکاظمی سراغ دستگاه های امنیتی رفت

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، مجلس عراق شنبه به بقیه وزرای دولت مصطفی الکاظمی رأی اعتماد داد. الکاظمی که پست وزیر مشاور در امور طوایف را ایجاد نموده متعهد شده که وزیر ترکمانی ها را برای دریافت رأی اعتماد ظرف چند روز آینده به مجلس بفرستد. ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی این اقدام را نقض قانون می داند. ارشد الصالحی، رئیس ترکمان ها از این اقدام استقبال نموده است.

علاوه بر این الکاظمی قاضی رائد جوحی را برای اداره دفترش و عبدالامیر رشید یارالله را به عنوان رئیس ستاد ارتش به جای عثمان الغانمی معین کرد. الغانمی نیز به عنوان وزیر کشور معین شده است. یارالله یکی از مهم ترین رهبران ارتش عراق طی جنگ با داعش بوده است.

الکاظمی همچنین عبدالامیر الشمری را به عنوان فرمانده عملیات مشترک و علی الاعرجی را به عنوان دبیر وزارت دفاع معین کرد.

قاضی جوحی اولین قاضی بود که بازپرسی از صدام را برعهده گرفت بعد از آن پست های متعددی از جمله بازرس کل وزارت دفاع داشته است.

از سوی دیگر، عزت الشابندر، سیاستمدار مستقل عراقی تأکید کرد تکمیل کابینه مرحله سرنوشت سازی بین دو مرحله است. تکمیل کابینه حد فاصل بین مرحله جهاد اصغر و مرحله جهاد اکبر است. جهاد اکبری که عراقی ها منتظر آن هستند ایجاد شفافیت، لیاقت و ملی گرایی و اخلاص است. مردم عراق در طول دهه های طولانی از ظلم و فقر رنج برده اند و این باید تغییر کند.

از سوی دیگر، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی دولت الکاظمی را تأیید کرد اما از او خواست به مأموریت های مرحله انتقالی عمل کند.

این ائتلاف در بیانیه ای گفت: دولت الکاظمی دولت موقتی برای مرحله انتقالی است و موفقیت آن در گرو انجام مأموریت های مرحله انتقالی از جمله برگزاری انتخابات شفاف، محدود کردن سلاح به دولت، حاکمیت قانون و برآوردن خواسته های معترضان و مجازات جنایتکاران است.

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر نیز گفت که دولت الکاظمی با چالش های سختی روبرو است.

رامی السکینی، نماینده این ائتلاف گفت: چالش های جدید و دشواری در زمینه های مالی، بهداشتی، روابط بین الملل، توازن منطقه ای و بین المللی وجود دارد. تضعیف دولت کنونی تحت هر بهانه ای هرگز به نفع عراق نخواهد بود.

وی بر اهمیت ادامه راستا دولت الکاظمی و تقویت آن برای عبور از چالش ها تأکید کرد.

310 310

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27943

به "الکاظمی سراغ دستگاه های امنیتی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی سراغ دستگاه های امنیتی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید