امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با ذوب آهن اصفهان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/اصفهان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان و کارخانه ذوب آهن در زمینه فراوری و تأمین ریل موردنیاز مجموعه های قطار شهری کشور اطلاع داد.

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با ذوب آهن اصفهان

مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر گفت: امضای این تفاهم نامه درراستای اهداف عالی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه و نیز نگاه ملی مجموعه وزارت کشور در حمایت از صنایع داخلی کشور و استفاده حداکثری از توانمندی های بومی و ایجاد ظرفیت و توانمندی فراوری ریل در ذوب آهن اصفهان، طی فرآیند ارزشمند طی شده در سال های اخیر، اجرا شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه و تعامل و همکاری متقابلی که میان دولت، مدیریت شهری و صنعت ایجاد خواهد شد، علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی شهری که از دغدغه های مردم و اولویتهای همه مسوولان است و تاثیر زیادی در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ دارد، شاهد توسعه و حمایت از فراوری ملی ریل مورداحتیاج خطوط متروی کلانشهرهای کشور باشیم.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه تامین تجهیزات مورداحتیاج قطارشهری ها از اولویت های اصلی دولت است، تاکید نمود: بهره گیری از توانمندی شرکت های داخلی در توسعه خطوط و ایستگاه های قطار شهری ها و تامین تجهیزات مورد احتیاج آنها از جمله واگن های مترو با استفاده از توان داخلی در اولویت وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور واقع شده است.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه، اطلاعات مربوط به ریل مورداحتیاج قطار شهری ها توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استخراج و پس از برآورد لازم سعی می کنیم در اسرع وقت، زمینه انعقاد و مبادله قرارداد واحد هر یک از قطار شهری ها با شرکت ذوب آهن اصفهان را فراهم نماییم.

جمالی نژاد با بیان اینکه توانمندی ها و ظرفیت های مناسبی در شرکت های فراوریکننده داخلی وجود دارد، توضیح داد: با توجه به احتیاج شهرداری ها به تامین ماشین آلات و تجهیزات حوزه کاری آنها از جمله توسعه خطوط قطارشهری، کوشش کردیم با امضای این تفاهم نامه زمینه حضور بخش خصوصی داخل کشور به عنوان موتور اصلی تامین کننده این احتیاجها را فراهم کنیم.

وی اضافه نمود: هم اکنون بیش از 500 کیلومتر خطوط مترویی مصوب در کلانشهرها در حال مطالعه و اجرا است که برهمین اساس حدودا 2 هزار کیلومتر خطوط ریلی برای اجرای این پروژه ها احتیاجمند است که در مرحله اول برای خطوط ریلی در حال ساخت هزار کیلومتر برای دو سال آینده احتیاجمندیم که باید از سوی کارخانه ذوب آهن تهیه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18632

به "امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با ذوب آهن اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با ذوب آهن اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید