اندازه گیری دمای مغز با نور ، از جراحی در امان بمانید

به گزارش بلاگ پو، دانشمندان تکنیک جدیدی را برای اندازه گیری مغز ابداع نموده اند که طی آن دیگر نیازی به جراحی مغز فرد نیست.

اندازه گیری دمای مغز با نور ، از جراحی در امان بمانید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه فناوری سوینبرن در استرالیا، دانشگاه مستقل مادرید در اسپانیا و استانفورد در آمریکا با همکاری هم روشی را برای اندازه گیری درجه حرارت مغز اختراع نموده اند که در آن از نور مادون قرمز نزدیک (near-infrared) استفاده می گردد.

امروزه دانستن دمای حرارت مغز یکی از روش های ضروری تشخیص بیماری به شمار می رود. گرم شدن مناطق خاصی از مغز می تواند علائم اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و درد های مزمن باشد. تکنیک های کنونی برای اندازه گیری دمای مغز یا خیلی حساس نیستند یا احتیاج به تماس مستقیم با مغز دارند که این امر مستلزم ایجاد سوراخ در جمجمه و آسیب به سر است.

حال دانشمندان از نانوذرات حساس به حرارت برای اندازه گیری دمای مغز به وسیله پوست و جمجمه استفاده نموده اند. این نانوذرات از خود نور مادون قرمز نزدیک ساطع می نمایند که برخلاف نور مرئی می تواند به بافت های بیولوژیکی نفوذ کند. این امر به محققان امکان داده در یک مدل موش به کما رفته، دمای مغز را در زمان واقعی یا بلادرنگ کنترل نمایند و با این کار نشان دهند که کاهش چشمگیر فعالیت مغز با کاهش دمای آن همراه است.

محققان می گویند: این یک کشف بسیار جالب است. اگر این روش در انسان نیز جواب دهد؛ می تواند در تشخیص آسیب های مغزی و عصبی تحول بزرگی ایجاد کند.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22832

به "اندازه گیری دمای مغز با نور ، از جراحی در امان بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گیری دمای مغز با نور ، از جراحی در امان بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید