بازنشانی رمز تلویزیون ال جی و سامسونگ

به گزارش بلاگ پو، خیلی وقت ها پیش می آید که روی تلویزیون خود، رمزگذاری می کنید اما بعدها آن را فراموش می کنید. در این مواقع زمانی که قصد داشته باشید کانال یابی جدیدی را انجام دهید یا تنظیمات نور، صدا و رنگ را تغییر دهید، امکان پذیر نیست. چرا که بدون وارد کردن رمز نمی توانید هیچ گونه تغییری را اعمال کنید؛ به خصوص که با تغییرات اساسی درفرکانس های ارسالی صداوسیما، قرار شده که تعداد شبکه های HD به 12 تا برسد. در این مقاله از مجله خبرنگاران قصد داریم به موضوع بازنشانی رمز تلویزیون بپردازیم.

بازنشانی رمز تلویزیون ال جی و سامسونگ

نکات مهم

  • با یادگیری بازنشانی رمز تلویزیون می توانید رمزی که فراموش نموده بودید را تغییر دهید.
  • برند ال جی 2 نوع تلویزیون Webos و غیر Webos دارد که هر کدام برای بازنشانی روش های متفاوتی دارند.
  • رمز اصلی تلویزیون یا همان رمز مادر تلویزیون ال جی، کد 129472 است
  • برای بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ باید ابتدا ببینید که دستگاه شما رمز 0000 را قبول می نماید یا خیر.

بازنشانی رمز تلویزیون ال جی

ممکن است شما هم مثل هزاران کاربر دیگر، دچار فراموشی رمز تلویزیون ال جی شده باشید. اما نگران نباشید چون قرار است در این بخش روش هایی را یاد بگیرید که به راحتی بتوانید رمز آن را بازنشانی کنید. برای ریست کردن رمز تلویزیون ال جی، باید ابتدا نوع دستگاه خود را شناسایی نموده و تشخیص دهید. تلویزیون هایی که از برند ال جی هستند از 2 نوع Webos و غیر Webos هستند.

در واقع ریست کردن رمز هر کدام از این 2 نوع، روش مختص به خود را دارد. برای مثال در تلویزیون های Webos، یک منو وجود دارد که کاربر با زدن دکمه Home وارد آن می گردد. در حالی که در انواع غیر Webos آن، این منو وجود ندارد. در نوع Webos باید اول عدد 0000 را وارد کنید و اگر جواب نداد، سراغ مراحل بازنشانی رمز تلویزیون ال جی بروید.

تعمیر تلویزیون خود را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون
  • تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون
  • تنظیم نرم افزار تلویزیون
  • نصب تلویزیون روی دیوار و پایه
تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر تلویزیون خود را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون
  • تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون
  • تنظیم نرم افزار تلویزیون
  • نصب تلویزیون روی دیوار و پایه
تعمیر تلویزیون در محل

روش اول

در راه چاره اول باید اول دکمه Home را فشار دهید تا وارد بخش تنظیمات شوید. در منوی ایمنی روی گزینه بازنشانی، پین کد بزنید و یک رمز چهار رقمی را به میل خود وارد کنید.

پس از آن دکمه P که در قسمت سمت راست ریموت کنترل وجود دارد را فشار دهید. این دکمه را باید دوباره به جهت بالا و یک بار هم به جهت پایین فشار دهید.

بعد از آن دوباره یک بار دیگر به سمت پایین فشار دهید و درنهایت، رمز 0313 را وارد کنید. با این روش خیلی ساده رمز دستگاه شما عدد 0000 می گردد.

روش دوم

در روش دوم باید ابتدا دکمه Home را فشار دهید و وارد بخش تنظیمات تلویزیون ال جی شوید. پس از آن باید از قسمت پایین وارد منوی سریع شوید.

در مرحله بعد بخش ایمنی را انتخاب کنید و کلید تنظیم کانال را در سمت راست ریموت کنترل فشار دهید. روی این دکمه، حروف CH نوشته شده است. دکمه تنظیم کانال را دوبار به سمت بالا و یک بار به سمت پایین فشار دهید.

پس از آن یک بار دیگر مجددا دکمه را به سمت بالا فشار دهید. بعد از انجام این مراحل اکنون صفحه ای برایتان نمایش داده می گردد که با وارد کردن رمز اصلی که همان 0313 است، می توانید رمز تلویزیون را بازنشانی کنید.

بازنشانی رمز تلویزیون غیر Webos ال جی بعد از 2012

گفتیم که تلویزیون های ال جی به 2 نوع Webos و غیر Webos تقسیم می شوند. اگر مدل تلویزیون شما با حروف زیر آغاز می گردد، برای بازنشانی آن باید طبق روش بازنشانی رمز تلویزیون ال جی بعد از 2012 عمل کنید؛ البته مدل های زیادی هستند که امکان دارد در این دسته بندی قرار بگیرند اما امکان اعلام نام گذاری همه آن ها وجود ندارد.

LJ - LH - LF - EA - LB - UB - LA - LN - LM - LS - CS - EA - MA - MN - PB - PN - PA - MT

برای بازکردن قفل تلویزیون باید وارد منوی دستگاه و سپس وارد منوی ایمنی شوید که در این حالت از شما یک رمز چهار رقمی درخواست می گردد. سپس کلید قطع صدا (Mute) را 3 دفعه پشت سرهم انتخاب کنید تا مربع های رمز از 4 مربع به 6 مربع تغییر پیدا نمایند.

در این مرحله، رمز اصلی تلویزیون یا همان رمز مادر تلویزیون ال جی، که همان کد 129472 است را وارد کنید. سپس رمز نو را تعریف نموده و برای تایید، دوباره آن را وارد کنید. با انجام این مراحل، بازنشانی رمز تلویزیون ال جی به راحتی انجام می گردد.

اگر قصد دارید حالت ایمنی تلویزیون ال جی را غیرفعال کنید که دیگر احتیاجی به وارد کردن رمز نباشد، باید از قسمت بالای منوی ایمنی، حالت خاموش دستگاه را انتخاب کنید. موقع خاموش کردن حالت ایمنی، دستگاه از شما می خواهد که رمز را دوبار وارد کنید. در این مرحله باید رمز انتخابی را وارد کنید.

برای نصب و تعمیر تلویزیون در محل از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

بازنشانی رمز تلویزیون غیر Webos ال جی قبل از 2012

در صورتی که با فراموش کردن رمز تلویزیون ال جی روبرو شدید و مدل تلویزیون شما با حروف دیگری آغاز می گردد، به روش بازنشانی رمز تلویزیون های معمولی ال جی قبل از 2012، ریست آن را انجام دهید. برای بازنشانی قفل تلویزیون ابتدا وارد منوی دستگاه و سپس منوی ایمنی شوید.

در این حالت دستگاه از شما رمز چهار رقمی می خواهد. در این مرحله، رمز اصلی تلویزیون یا همان رمز مادر تلویزیون ال جی که کد آن؛ 0325 است را وارد کنید. الان باید رمز نو تعریف کنید و آن را برای تایید دومرتبه وارد کنید.

اگر می خواهید حالت ایمنی دستگاه را خاموش کنید تا نیازی به وارد کردن رمز نباشد باید از قسمت بالای منوی ایمنی، حالت خاموش را انتخاب کنید. وقتی که می خواهید حالت ایمنی را خاموش کنید، دستگاه دو مرتبه رمز می خواهد که باید رمزی که انتخاب کردید را وارد کنید.

بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ

برای بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ باید اول ببینید که دستگاه شما رمز 0000 را قبول می نماید یا خیر. اگر قبول نکرد باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه منو را روی ریموت فشار دهید و وارد آیکون چرخ دنده یا همان آیکون تنظیمات شوید.
  • گزینه Change Pin را پیدا کنید و با فشار دادن دکمه اوکی، آن را انتخاب کنید.
  • الان باید رمز 0000 را که پین کد پیش فرض سامسونگ است را وارد کنید. اگر دستگاه آن را قبول کرد، پس دیگر نیازی به ریست کردن رمز تلویزیون نخواهید داشت.

اگر دستگاه، کد 0000 را قبول نکرد به وسیله مراحل زیر برای بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ اقدام کنید:

  • تلویزیون را خاموش کنید و دکمه mute روی ریموت کنترل را فشار دهید.
  • عددهای 8، 2 و 4 را به ترتیب فشار دهید و بعد دکمه power را که روی ریموت واقع شده است بزنید تا تلویزیون روشن گردد.

با انجام این کارها و مراحل، رمز دستگاه به راحتی به 0000، تغییر پیدا خواهد نمود. اگر الان بخواهید رمز را به دلخواه خود عوض کنید، می توانید مراحل اول را که برای تست پین کد استفاده شد را مجددا تکرار نموده و رمز نو را وارد کنید.

نتیجه گیری

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که برای امنیت بیشتر برای تلویزیون خود از رمز استفاده نموده اید و حالا فراموش کردید که رمز آن چه بود است. اگر در همین حین بخواهید که تنظیمات رنگ، نور یا صدا را تغییر دهید، نمی توانید این کار را انجام دهید. ما در این مقاله به شرح بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ و ال جی پرداختیم و تمام مراحل آن را شرح دادیم تا بتوانید به راحتی مشکل تان را حل کنید. شما می توانید برای انجام کلیه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون از تیم متخصصین خبرنگاران یاری بگیرید. امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد. ممنون که تا سرانجام مقاله ما را همراهی کردید.

منبع: آچاره
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66977

به "بازنشانی رمز تلویزیون ال جی و سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشانی رمز تلویزیون ال جی و سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید