بازی های به یادماندنی (7)، فوتبال خاص

به گزارش بلاگ پو، دیدار تیم های چلسی و لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال 2009 با تساوی پر گل 4 بر 4 به پایان رسید.

بازی های به یادماندنی (7)، فوتبال خاص

به گزارش خبرنگاران، استمفورد بریج چهاردهم آوریل 2009 میزبان یک بازی خاص بود. یک بازی پرگل، سطح بالا و پر از اتفاق های شگفت انگیز در آن شب رقم خورد. در ورزشگاه قدیمی چلسی همچنین شعار معروف هواداران لیورپول تو هیچ گاه تنها گام نخواهی برداشت شنیده شد با وجود اینکه چلسی برای دومین سال پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. هواداران قرمزها با وجود ناکامی تیمشان در صعود از عملکرد تیمشان راضی بودند. نیمه اول فوق العاده بود اما حماسه در پیش بود. لیورپول پس از استراحت بین دو نیمه در خود فرو رفت و دیدیه دروگبا توانست چلسی خفته را بیدار کند. قدرت و استعداد مهاجم آفریقایی دفاع لیورپول را کنار زد. او از غفلت رینا بهره کامل را برد. در نهایت بازی فوق العاده فرانک لمپارد باعث شد تیم گاس هدینک به دور بعد صعود کند. این تیم پس از یک نیمه بد توانست در نیمه دوم جبران کند و راهی مرحله بعد شود.

فابیو اورلیو نخستین گل بازی را با یک حرکت درخشان به ثمر رساند. مدافع چپ از طریق ضربه آزاد از فاصله 25 متری دروازه چلسی را در حالی باز کرد که محوطه جریمه میدان جنگ قرمزها و آبی ها شده بود که منتظر ضربه بودند. نگاه پتر چک به توپ بود. زمانی که بازیکن برزیلی به توپ ضربه زد همه فکر می کردند در موقعیت آفساید این اتفاق افتاده است. ضربه فوق العاده بود و گلی بود رویایی.

چلسی در نیمه اول در آرامگاه خود خاک شد. این تیم تنها در محوطه خود به دفاع می پرداخت و نمی توانست به منطقه دیگری از ورزشگاه برود و این بر خلاف اعلام هیدینک بود که گفته بود می خواهند فزونی شان در بازی رفت را در این دیدار نیز منعکس کنند. تیم کاملاً عقب کشیده بود و گاهی توپ به دروگبا می رسید. با وجود اینکه لیورپول به سه گل نیاز داشت خیلی راحت و بدون عجله بازی می کرد و کم کم بازی را در اختیار گرفت. در یک ضربه آزاد مشابه گل اورلیو، ایوانوویچ پیراهن ژابی آلونسو را کشید. پنالتی را هافبک اسپانیایی زد که در نیمه اول نمایش خیلی خوبی داشت. او به همراه خاویر ماسچرانو کاری کردند که بنایون و فرناندو تورس هر لحظه یک تهدید برای چک مضطرب محسوب می شدند.

پس از پنالتی که به نفع قرمزها اعلام شد. مدینا کانتالخو برای هر صحنه سوت می زد و کنسرتی از سوت ها آغاز شد. هر برخورد به یک خطا تبدیل می شد. هیدینک تا خاتمه نیمه اول صبر نکرد و آنلکا را در دقیقه 35 به جای کالو راهی میدان کرد. همه موقعیت ها برای لیورپول بود.

لیورپول به حمله هایش ادامه داد اما با اتفاق های غیرمنتظره ای روبرو شد. در نیمه دوم پس از گل دروگبا، چلسی توانست خطاهای زیادی در نزدیکی محوطه جریمه بگیرد. در یکی از ضربات، الکس گلزنی کرد. لیورپول تمام انسجام و فشار خود در نیمه اول را از دست داد. ناگهان تمام انرژی تیم رافائل بنیتس تمام شد و این تیم خیلی دیر عکس العمل نشان می داد. ریرا وارد زمین شد و چلسی اختلاف را با یک حرکت دروگبا بیشتر کرد. این بار لمپارد دروازه قرمزها را باز کرد. بنیتس تصور کرد همه چیز تمام شده است و تورس را از بازی خارج کرد.

همه چیز به خاتمه رسیده بود تا اینکه لوکاس توانست بازی را در دقیقه 81 مساوی کند. در ادامه سانتر لیوا با ضربه سر درک کویت همراه شد و توپ درون دروازه جای گرفت. لیورپول 10 دقیقه فرصت و به یک گل دیگر نیاز داشت. با این حال دروگبا دوباره ظاهر شد. همکاری آنلکا با لمپارد باعث شد بازی دوباره مساوی شود. شب خاص استمفورد بریج به شب باشکوهی برای آبی ها تبدیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5734

به "بازی های به یادماندنی (7)، فوتبال خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های به یادماندنی (7)، فوتبال خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید