با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

به گزارش بلاگ پو، بسیار سفر باید تا پخته گردد کامی! البته اگر قصد سفر به 26 کشور اروپایی را داشته باشید قبل از همه باید از هفت خوان رستم ویزای شینگن سربلند بیرون بیایید و در نهایت با درست داشتن مشعل پیروزی به نام ویزای شینگن برای ادامه سفر خود برنامه ریزی کنید. این مشعل پیروزی انواع مختلف دارد که مطمئناً دانستن تفاوت آن می تواند به انتخاب نوع ویزا متناسب با سفر شما یاری کند، در ادامه مطلب با انواع این ویزای پرطرفدار آشنا می شویم

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

ویزای اتحادیه شینگن (USV)

این نوع ویزا، ویزای متحدالشکل شینگن است که توسط یکی از کشورهای عضو شینگن برای متقاضی صادر می گردد. دارنده این ویزا می تواند هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز در هر کدام از کشورهای عضو این اتحادیه اقامت داشته باشد.

ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا، ویزای ترانزیت فرودگاهی است و مخصوص مسافرینی است که شینگن، مبدأ و مقصد آن ها نیست و فقط می خواهند برای رسیدن به مقصد اصلی در یکی از کشورهای حوزه شینگن توقف نموده و هواپیمای خود را عوض نمایند. دارندگان این ویزا، مجوز خارج شدن از فرودگاه و ورود به خاک کشورهای شینگن را ندارند و فقط مجاز به تغییر پرواز در فرودگاه های این کشورها می باشند.

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B، ویزای ترانزیت است، اما با اختیارات بیشتر، دارندگان این نوع ویزا مجاز به اقامت در کشورهای شینگن نیستند اما می توانند برای تردد به مقصدی دیگر از خاک این کشورها با ماشین شخصی، قطار، اتوبوس و یا جت شخصی عبور نمایند. مدت اعتبار این ویزا بسیار محدود بوده و مسافران فقط 5 روز فرصت دارند تا از حوزه شینگن خارج شوند.

ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C ویزای توریستی است. دارندگان این نوع ویزا می توانند با توجه به مدت زمان ویزا در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشند. ویزای توریستی نوع C انواع مختلف دارد:

  • یکبار ورود

مدت اعتبار این ویزا بسته به درخواست متقاضی و تصمیم سفارت دارد. دارندگان ویزا می توانند فقط یکبار به کشورهای منطقه شینگن وارد شوند و چنانچه این منطقه را ترک نمایند دیگر مجاز به ورود نخواهند بود. حتی اگر اعتبار وبزای آنها هنوز به اتمام نرسیده باشد. در واقع دارندگان فقط یکبار مجاز به ورود و خروج از کشورهای حوزه شینگن هستند.

  • دو بار ورود

دارندگان ویزای دو بار ورود مجازند 2 بار، ورود و خروج به منطقه حوزه شینگن داشته باشند. البته مدت اقامت و همچنین فاصله ورود و خروج مسافر محدود بوده و به تصمیم سفارت هنگام صدور ویزا بستگی دارد.

  • چند بار ورود

دارندگان ویزای شینگن چند بار ورود نوع C مجاز هستند هر چند بار که می خواهند به کشورهای حوزه شینگن سفر نمایند. محدودیت این ویزا در مدت اقامت است. مسافران می توانند در ازای هر 6 ماه 90 روز اقامت داشته باشند. این 90 روز از لحظه ورود به منطقه محاسبه می گردد.

ویزای اعتباری محدود منطقه ای (VLT)

دارندگان ویزای محدود منطقه ای شینگن تنها مجاز به ورود کشوری هستند که از آن ویزا را دریافت نموده اند و به کشورهای دیگر حوزه شینگن نمی توانند وارد شوند این ویزا معمولاً در شرایط اضطراری و یا برای متقاضیانی که درخواست پناهندگی دارند از طرف سفارت کشور مورد نظر صادر می گردد.

ویزای ملی (National Visa) یا ویزای شینگن نوع D

ویزای نوع D به افرادی مانند دانشجویان، محققین و افرادی که برای تجارت یا درمان به اروپا سفر می نمایند تعلق می گیرد. این نوع ویزا هم انواع مختلف دارد:

ویزای D یکبار ورود: برای افرادی است می خواهند یکبار برای هدفی خاص و مدت معین به کشورهای اروپایی سفر نمایند.

ویزای D چندبار ورود: ویزای چند بار ورود نوع D به متقاضیان این امکان را می دهد تا در دفعات مختلف به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر نمایند و افامت داشته باشند.

ویزای نوع D به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • دانشجویانی که از دانشگاهی در کشورهای عضو شینگن پذیرش گرفته باشد و قصد تحصیل در یک مدت معین را دارد. معمولاً به این افراد ویزای یکساله قابل تمدید تعلق می گیرد.
  • دانشجویانی که به قصد تحقیق و انجام پروژه در مدت زمان معین به حوزه شینگن سفر می نمایند.
  • افرادی که برای کارهای علمی و آموزشی به کشورهای منطقه شینگن سفر می نمایند.
  • هنرمندان، ورزشکاران و متخصصینی که برای به اشتراک گذاشتن حرفه و تخصص خود سفر می نمایند.
  • بیمارانی که به قصد درمان و یا شرایط های حاد پزشکی می خواهند به منطقه شینگن سفر نمایند.

تفاوت بین مدت اعتبار ویزا و مدت اقامت

مدت اعتبار ویزای شینگن: مدت اعتبار ویزا، به مدت زمانی گفته می گردد که متقاضی فرصت دارد از زمان صدور ویزا، به کشورهای حوزه شینگن وارد گردد.

مدت اقامت: مدت اقامت، تعداد روزهایی است که مسافر می تواند در مقصد اقامت داشته باشد. آغاز زمان اقامت از ساعت ورود و انتها آن بر طبق همان ساعت در لحظه خروج محاسبه می گردد.

معنای اطلاعات درج شده بر روی لیبیل ویزای شینگن

ویزای شینگن به صورت برچسب (لیبل) در پاسپورت شخص متقاضی چسبانده می گردد و تمام اطلاعات مربوط به نوع ویزا، مدت اقامت و تاریخ اعتبار در آن ثبت شده است. اما گاهی اوقات خواندن این اطلاعات برای بعضی از افراد مشکل است. در ادامه مطلب با این مفاهیم آشنا شوید:

  • Surname / Name: نام و نام خانوادگی
  • Number of passport: شماره پاسپورت
  • From: اولین روزی که مجاز ورود به منطقه شینگن هستید.
  • To: آخرین روزی که می توانید در منطقه شینگن اقامت داشته باشید.
  • Duration of Stay: مدت زمانی که اجازه دارید در حوزه شینگن اقامت داشته باشید.
  • Valid for: این قسمت، کشورهایی از منطقه شینگن را که مسافر می تواند با این ویزا به آن ها سفر کند نشان می دهد. در صورتی که عبارت Schengen States مقابل آن ثبت شده باشد. مسافر مجاز است به تمام کشورهای این منطقه سفر کند. در غیر اینصورت نام کشورهای مجاز در آن نوشته می گردد. (چنانچه اسامی چند کشور در پرانتز نوشته شده باشد، مسافر مجاز به سفر به آن کشورها نمی باشد)
  • On: روز صدور ویزا
  • Issued in: محل صدور ویزا
  • Number of Entries: تعداد دفعاتی که مسافر مجاز است به حوزه شینگن وارد گردد (یکبار ورود، دو بار ورود و…)
  • Type of Visa: نوع ویزا (نوع A، نوع B و …)
منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19284

به "با انواع ویزای شینگن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع ویزای شینگن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید