با جالب ترین اولین های تاریخ آشنا شوید!

به گزارش بلاگ پو، وبسایت فرادید: آیا تا به حال واژه پیشگامان به گوشتان خورده است؟ در همه جای جهان این حس کنجکاوی در تمام مردم وجود دارد که بدانند اولین هر چیز چگونه بوده است تا سیر تکاملی آن را بفهمند و درک نمایند. در ثبت رکوردها، همواره اولین ها صندلی ویژه ای دارند و دانستن آن برای همه مهم است. مثلا نییل آرمسترانگ اولین مردی بود که به کره ماه رفت، برادران رایت اولین هواپیما را ساختند، هاتی مک دنیلی اولین سیاه پوستی بود که اسکار گرفت و....

با جالب ترین اولین های تاریخ آشنا شوید!

اما آیا می دانیم اولین کلماتی که پشت تلفن گفته شده چه بوده؟ یا اینکه اولین سلفی دنیا 200 سال قبل گرفته شده؟ یا اولین جان باخته در تصادف یک دانشمند شناخته شده و مشهور بوده؟ و یا اینکه اولین عمل جراحی زیبایی در جنگ دنیای دوم انجام شده؟ در این مطلب بهترین اولین ها را در طول تاریخ با هم مرور می کنیم:

اولین سلفی دنیا

رابرت کورنلیوس که صاحب یک مغازه الکتریکی بود به هنر جدید عکاسی علاقه مند بود. در سال 1839 این عکس را خارج از مغازه خود گرفت. او مجبورشد 10-15 دقیقه بنشیند و به دوربین خیره و عکس را بگیرد.

اولین کامپیوتر اپل

استیو جابز در سال 1976 اولین کامپیوتر اپل را در یک گاراژ در کالیفرنیا به معرض نمایش گذاشت. تنها یک نفر آن را خرید و بعد ها 50 فروشگاه آن را سفارش دادند. امروزه 6 کامپیوتر از این مدل مانده و هنوز کار می نماید.

اولین نجات یافتگان آبشار نیاگارا

در سال 1901 انی ادسون تیلور 63 ساله امیدوار بود بتواند با عبور از بند از آبشار نیاگارا بگذرد و خود را به خطر انداخت اگر چه قبل از آن با یک گربه آن را آزمایش نموده بود، اما پیروز نشد و نتوانست پولی از این بابت به جیب بزند.

اولین جان باخته در سانحه تصادف

ماری وارد دانشمند مشهور از یک ماشین بخار به بیرون برتاب شد و زیر چرخ های ماشین گیر کرد و به این ترتیب اولین تصادف در تاریخ با مرگ او رقم خورد. او به علت شکستگی گردن جان باخت.

اولین ترانه انگلیسی

در سال 1260 اولین نت موسیقی انگلیسی نوشته شد و برای فهم آن ضروری است با نوع لهجه و خط نوشتاری انگلیس زمان قرون وسطی آشنا باشید.

اولین دنیاگرد دنیا با پای پیاده

دیو کینستگ در سال 1970 وازکا در مینستا را ترک کرد و بعد از 14452 مایل راه رفتن در سال 1974 بازگشت. او تقریبا تا اخر عمر خود 20 میلیون قدم راه رفته بود و چیزی در حدود 21 جفت کفش استفاده کرد.

اولین زنی که اداره فدرال ایالات متحده را به دست گرفت

در ایالت مونتانا، ژنیت رنکین مدافع حقوق زنان در سال 1916 سه سال قبل از دادن حق رآی به زنان، به مجلس نمایندگان راه یافت.

اولین وب سایت

امروزه وبسایت های بی شماری وجود دارد، اما تا قبل از 6 اوت 1991 هیچ وبسایتی در دنیای مجازی فعالیت نمی کرد. اولین کسانی که وبسایت را طراحی کردند گروه تحقیقاتی اروپایی CERN بود و این اولین عکس آن در سال 1992 است.

اولین ویدئوی پست شده در یوتیوب

بخش تصویری یوتیوب با این ویدئو آغاز به کار کرد من در باغ وحش که در 23 آوریل 2005 توسط جاوید کریمارسال شد. مدت این ویدئو 18 ثانیه بود.

اولین کاراکتر دیزنی

همه فکر می نمایند که میکی موس اواین کارکتر والت دیزنی بود. اما در واقع اسوالد خرگوش خوش شانس این صندلی را داشت. در سال 1927 این کاراکتر اولین شخصیت متحرک در آن موقع بود.

اولین دستمال های توالت در آمریکا

در سال 1890 شرکت اسکات اولین رول دستمال کاغذی را فراوری کرد و آن را بزرگترین خدمت به مردم نامید.

اولین نمایش تلویزیونی

این سریال مستند که از یک خانواده 12 نفری ساخته شده بود در دوران خودش 10 میلیون بیننده داشت. این سریال حوادث و اتفاقاتی را که برای خانوادهلود پیش آمده بود دنبال می کرد.

اولین مردمی که پرواز کردند

در سال 1783 یک قرن قبل از اینکه برادران رایت هواپیما را اختراع نمایند دو فرانسوی به نام Jean-François Pilâtre de Rozier وFrançois Laurent dArlandes توانستند با یک بالون 25 دقیقه در ارتفاعات 3000 فوتی پرواز نمایند.

اولین کلماتی که با اولین تلفن بین مخاطبین رد و بدل شد

گراهام بل به جای اینکه پشت تلفن فریاد بزند خدای من، من تلفن را اختراع کردم فقط به گفتن آقای واتسون بیا اینجا اکتفا کرد. این رویداد در سال 1867 رخ داد.

اولین کلماتی که از اولین تلفن های همراه پخش شد

در سال 1973 مارتین کوپر کارمند شرکت موتورولا از پشت اولین تلفن همراه گفت: من با شما تماس می گیرم ببینم صدای من رو واضح می شنوید؟

اولین ماشین های برقی

در سال 1890 موریسون الکتریک از 24 سلول باتری قابل شارژ استفاده کرد تا مردم را با سرعت 12 مایل در ساعت جا به جا کند. تا سال 1900 یک سوم خودرو های دنیا الکتریکی بودند.

اولین پیغامی که از تلفن همراه فرستاده شد

امروزه پیغام فرستادن برای برخی ها از نفس کشیدن هم مهمتر است. در سال 1992 مهندسان اولین پیغام را به وسیله دسکتاپ به تلفن همراه با مضمون کریسمس مبارک فرستادند.

اولین کسی که دوبار جایزه نوبل دریافت کرد

ماری کوری دانشمند لهستانی، کلکسیونی از اولین ها است. او اولین استاد زن در دانشگاه پاریس بود، اولین زنی بود که جایزه نوبل را دریافت کرد و اولین کسی بود که این جایزه را دو بار از آن خود کرد و همچنان کسی نتوانسته رکورد او را بشکند.

اولین سی دی

دیسک های فشرده امروزه خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند، در سال 1982 اولین سی دی برای ضبط موسیقی در بازار ژاپن ساخته شد.

اولین عکس رنگی

توماس استون اولین عکس رنگی را از یک پاپیون در سال 1861 گرفت.

اولین بازیکن آمریکایی- افریقایی بیسبال

اکثر مردم بر این باور هستند که جکی رابینسون اولین بازیکن بیسبال بوده، اما باید بگوییم که 63 قبل از او موسس فیت وود این بازی را انجام داد. در سال 1884 او 42 بار بازی کرد و بعد از آن به علت مصدومیت دیگر نتوانست این ورزش را ادامه دهد.

اولین ربات

اولین ربات خدمتکار تاریخ را مهندس فیلون یونانی در قرن سوم قبل میلاد ساخت. این ربات با یک سیستم پیچیده مقدار آب مورد احتیاج را از ظرفی که در دست داشت داخل لیوان می ریخت.

اولین هکر کامپیوتر

رابرت تاپن موریس ویروسی را وارد شبکه های کامپیوتری کرد به نام کرم موریس و با آن می خواست اثبات کند که امنیتی وجود ندارد. او اولین کسی بود که برای هک کردن سه سال حبس شد و جریم نقدی هم پرداخت کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7853

به "با جالب ترین اولین های تاریخ آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جالب ترین اولین های تاریخ آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید