بزرگداشت بخشی بزرگ شمال خراسان در قوچان برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد درگذشت بخشی بزرگ شمال خراسان و استاد بزرگ موسیقی مقامی حاج حسین یگانه در قوچان برگزار گردید.

بزرگداشت بخشی بزرگ شمال خراسان در قوچان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری خراسان رضوی، در این مراسم به مناسبت سالگرد درگذشت این استاد موسیقی، مسئولان شهرستان، اساتید موسیقی مقامی قوچان، استاد محمد یگانه و سایر فرزندان این هنرمند بزرگ و مردم هنر دوست قوچان شرکت داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در حاشیه این مراسم گفت: در راستای معرفی موسیقی مقامی و محلی به نسل جوان سه شنبه شب ها در تالار این اداره به صورت رایگان و برای عموم مردم موسیقی زنده توسط هنرمندان قوچانی اجرا می گردد.

حمید ضیایی با اشاره به اینکه قوچان، هنرمندان بزرگی را در زمینه موسیقی مقامی داشته و دارد اضافه نمود: 29 تیرماه مصادف با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت استاد حاج حسین یگانه است که بر همین اساس بزرگداشتی برای این هنرمند موسیقی اصیل مقامی برگزار گردید.

وی ادامه داد: برای برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی پیران چنگی نیز رایزنی های لازم با مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفته است که در صورت تأمین اعتبار و حمایت اقتصادی طی امسال برگزار خواهد شد.

در این مراسم محمد یگانه استاد موسیقی مقامی و فرزند استاد حاج حسین یگانه به یاد پدر به اجرای دوتارنوازی و شاهنامه خوانی پرداخت.

استاد حاج محمد حسین یگانه بخشی بزرگ شمال خراسان در سال 1297 در روستای داغیان از توابع قوچان دیده به دنیا گگردد. این استاد بزرگ در دوران جوانی دوتار را به سبک قدیم می نواخت اما پس از آشنایی با استاد محمد جوزانی توانست نواختن ماهرانه و استادانه دوتار را از وی فرا گیرد.

استاد علاوه بر نواختن دوتار صدای گرم و رسایی داشت و در هنرهای نمایشی همچون شبیه خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی هم همراهی می کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9104

به "بزرگداشت بخشی بزرگ شمال خراسان در قوچان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت بخشی بزرگ شمال خراسان در قوچان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید