بهبود عملکرد، تنها با این تکنیک های ناشناخته

به گزارش بلاگ پو، با 6 تا از برترین راه های بهبود عملکرد آشنا شوید.

یکی از نتایج بهبود عملکرد شما می تواند، افزایش زمان اضافی روزانه باشد. اما شاید این موضوع همچنان یک رویا باقی بماند. همانطور که معین است شما انتظار دارید با این تکنیک ها، برترین کارتان را در کمترین زمان به نتیجه برسانید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بهبود عملکرد، تنها با این تکنیک های ناشناخته

1. روش قورباغه ات را قورت بده را با پیدا کردن زمان های طلایی خود جایگزین کنید

مفهوم قورباغه ات را قورت بده که به وسیله برایان تریسی معرفی گشت، به این معنا است که هر روز مهم ترین کارتان را ابتدای روز انجام دهید. با اینکه این موضوع تضمین می دهد که کار مهم تر را به موقع انجام دهید؛ اما ممکن است شروع به کار آن هم در ساعات اولیه ی روز برای شما زمان مناسبی نباشد.

بنابراین اگر جزو افرادی هستید که برترین عملکرد را در ساعات سرانجامی یا میانی روز دارید، بهتر است کار مهم تر را به این ساعات انتقال دهید. اگر برترین بازده را پس از خوردن ناهار خود یا حتی ساعاتی پیش از ترک محل کار دارید، مهم ترین کار خود را بدون استرس به این ساعات انتقال دهید.

2. اگر می خواهید خود را برای شروع کار تشویق کنید، ماتریس آیزنهاور را با شروعی آسان جایگزین کنید

ماتریس آیزنهاور به این معنی که کارها را به ترتیب اورژانسی و مهم بودن مرتب کنید و به این ترتیب شروع به کار کنید، برای بسیاری جوابگو خواهد بود. اما اگر می خواهید مشوقی برای شروع کار داشته باشید، قطعا شروع کار با موارد اورژانسی و حساس می تواند شما را از شروع بترساند.

فهرست کارهایی را که می توانید در 10 دقیقه یا کمتر انجام دهید، تهیه و ابتدا از آن ها شروع کنید. با انجام کارهای کوچک و البته سبک تر شدن فهرست کارهایی که باید انجام دهید، خود را برای کارهای مهم تر و حیاتی آماده می کنید. به علاوه با این کار قطعا مرتب ترین میز کار و البته تمیز ترین صندوق دریافت ایمیل در محل کارتان را خواهید داشت.

3. اگر زمان های تنفس بیشتری می خواهید، تکنیک پومودورو را با تنفس بین پروژه های کامل شده جایگزین کنید

تکنیک پومودورو، شامل 25 دقیقه کار و 5 دقیقه استراحت در بین آن ها می گردد. هر چند شاید تصور کنید این تکنیک تمرکز بسیاری به شما می دهد؛ با این حال ممکن است نتوانید در این مدت کم، کارهای خود را انجام دهید.

اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید با شروع کار بدون وقفه تا سرانجام آن ادامه دهید، باید روش خود را نیز مطابق با رفتارتان تغییر دهید. پس حتما سعی کنید در بعضی مواقع تا سرانجام پروژه ای که در دست دارید، کار را ادامه بدهید و پس از آن استراحت کنید. البته از یاد نبرید که باید تنفس و وقت استراحتی داشته باشید و تحقیقات اجرا شده نیز استراحت در وسط کار را موضوعی اجباری می دانند.

4. اگر می خواهید تمرکز بهتری داشته باشید، فهرست کارهایی که نباید انجام دهید را با فهرست کارهای اجرا شده جایگزین کنید

با تهیه فهرست کارهایی که نباید انجام دهید، در واقع به خود یادآوری می کنید کارهای مخرب را که به عملکرد شما لطمه می زنند، انجام ندهید. اما با این فهرست از کجا باید بدانید که زمان خود را باید روی انجام چه کارهایی بگذارید؟

با نوشتن فهرست کارهای اجرا شده خواهید دید که زمان شما با انجام چه کارهایی سپری شده است. این فهرست دو مزیت دارد؛ نخست متوجه می شوید در چه بخش هایی کارها کند پیش می رود که به شما یاری می نماید در آینده تصمیم گیری بهتری داشته باشید و دوم اینکه با تماشا پیش رفتن کارها، انگیزه ای مضاعف خواهید گرفت.

5. اگر می خواهید کارها را قبل از ضرب الاجل انجام دهید، روش زمان بندی همه کارها را با اضافه کردن تدریجی آن ها جایگزین کنید

هواداران زمان بندی کردن کارها، معتقد هستند که باید کارها را به صورت جزئی زمان بندی و آن ها را در تقویم پخش کرد تا مطمئن شوید که آن ها را به موقع انجام خواهید داد. شاید نیروی درونی شما را به سمت انجام این روش سوق دهد؛ اما تماشا تقویمی پر از کارهای مختلف از طرفی دیگر، باعث استرس می گردد.

راه حلی برای جلوگیری از استرس و البته اطمینان از این موضوع که به ضرب الاجل ها خواهید رسید، پر کردن تقویم به صورت هفتگی است. در واقع فهرستی بزرگ از کارهایی که باید انجام دهید، خواهید داشت که این کارها را تا حد امکان به کارهای کوچک تر شکسته اید. پس می توانید کارهای خود را به صورت هفتگی به تقویم اضافه کنید. این روش علاوه بر این که انعطاف بالایی به شما خواهد داد، این اطمینان را می دهد که کارهای خود را موقع انجام می دهید.

6. اگر می خواهید کارها را به صورت عمیق انجام دهید، قانون دو دقیقه را با روش جمع آوری جایگزین کنید

قانون دو دقیقه شما را تشویق می نماید کارهایی را که کمتر از 120 ثانیه طول می کشند، همان لحظه و به سرعت انجام دهید. این موضوع باعث می گردد علاوه بر صرف نکردن زمان برای نوشتن کار مذکور، از انجام کارهای ریز هم اطمینان حاصل کنید. از طرفی اما این روش باعث می گردد زمانی برای انجام کارها به صورت عمیق نداشته باشید.

به جای انجام کارها به محض پیش آمدن، مدتی صبر کنید تا این کارها جمع شوند و آن ها را به صورت بسته ای انجام دهید. این روش به شما اطمینان می دهد که هیچ کاری جریان عملکردی شما را قطع نکند و از طرفی اطمینان دارید که کارهای کوچک را نیز انجام می دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60391

به "بهبود عملکرد، تنها با این تکنیک های ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود عملکرد، تنها با این تکنیک های ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید