بهشتی گمشده زیر پل معلق آوج

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : اگر از گرمای تابستان کلافه شده اید و دلتان لک زده برای یک جای خنک بدون درنگ برای سفر به آوج برنامه ریزی کنید .به آنجا که رسیدید روی پل معلق آن بایستید و به پایین نگاه کنید. بهشتی گمشده زیرپای شماست.

بهشتی گمشده زیر پل معلق آوج

به گزارش خبرنگاران ، پل معلق آوج یکی از دیدنی های استان قزوین، و دومین پل معلق ایران است که در سال 1398 مورد بهره برداری نهاده شد. شهرستان آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار گرفته است و تابستان های بسیار خنک و زمستان های سرد و پربرفی دارد.

درازای پل معلق آوج 170 متر است و برفراز دره ای به نام شاه دره نهاده شده است. شاه دره ،دره ای با صخره های بلند و غیرقابل دسترسی است که وجود این پل تماشای آن را برای همگان آسان ساخته است. پهنای پل معلق آوج یک و نیم متر، و بلندی آن از سطح زمین 105 متر است. این پل کابلی است و قدرت تحمل 20 تن وزن را دارد.

شهرستان آوج در 110 کیلومتری جاده قزوین به همدان، و در منطقه ای کوهستانی نهاده شده است. شاید نام خرقان به گوش شما خورده باشد. این منطقه در زمانی دور به خرقان یا قارقان معروف بوده است. شهرستان آوج یا خرقان پیشین دارای تاریخچه ای طولانی و پربار در زمان دولت مادها، ایلخانیان و صفویان است. فقط یکی از دیدنی های این شهر تاریخی است. آوج دیدنی های دیگری هم دارد که در سفر به این نقطه تاریحی باید آنها را هم ببینید. این پل به نام های پل معلق قزوین، پل کابلی قزوین و پل کابلی آوج هم خوانده می گردد. 9 ماه برای ساخت پل وقت صرف شده و این پل اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری این نقطه از کشورمان تبدیل شده است.

از مهم ترین ویژگی های این شهرستان آب وهوای آن است. همان طور که اشاره شد این شهر در منطقه ای کوهستانی نهاده شده و آب وهوای خنکی دارد. خنکی هوای این شهر در تابستان آن را به منطقه ای ییلاقی تبدیل ساخته است. بسیاری از مردم برای دور شدن از گرمای هوا در فصل تابستان به آنجا و روستاهای اطراف آن سفر می نمایند و چند روزی در آنجا اقامت می نمایند. از طرف دیگر هوای سرد و برفی زمستان آن هم دوستداران برف و سرما را به این منطقه می کشاند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 64862

به "بهشتی گمشده زیر پل معلق آوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشتی گمشده زیر پل معلق آوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید