تأکید مدیرکل خوزستان بر برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت های گردشگری

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان رفتن به سمت برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت های گردشگری را لازم دانست و گفت: از اواخر قرن بیستم، جهان به سمت گردشگری رویدادها و مناسبتها روی آورده است.

تأکید مدیرکل خوزستان بر برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت های گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سیدحکمت الله موسوی شامگاه آدینه 21 تیر 98 در جریان برگزاری دومین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون که در روستای غزاویه بزرگ برگزار گردید با بیان این که گردشگری، صنعتی است که در کشور و به ویژه استان خوزستان مغفول مانده است اضافه کرد: این مغفول ماندگی در استان ما علل خاصی از جمله جنگ تحمیلی دارد که موجب شد استان ما در این حوزه هشت سال عقب بیفتد.

او ادامه داد: البته از قِبَل جنگ تحمیلی گردشگری راهیان نور در استان ایجاد شده است که موجب شده گردشگران بی شماری وارد استان ما شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان معنویت جنگ را به نوبه خود قابل احترام برشمرد و اضافه کرد: در حوزه منفعت بردن از این ظرفیت، استان ما جای کار بیشتری دارد که با حمایت مدیریت کلان استان و مجموعه مدیریتی شهرستان های مختلف و عموم مردم به کمک خدا باید بتوان بیشتر از آن بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان کارون در حوزه گردشگری گفت: کارون شهرستانی است که در بُعد گردشگری کشاورزی بسیار با اهمیت است. این شهرستان دارای ظرفیت هایی همچون انگور، چای ترش و قرمز و نخلستان است که این قابلیت را دارند که در قالب جشنواره به گردشگران معرفی شوند؛ این درحالی است که پرورش اسب نیز در این شهرستان به خوبی انجام می گردد و می توان رویداد مرتبطی را نیز در این خصوص برپا کرد.

موسوی با اشاره به این که از اواخر قرن بیستم، جهان به سمت گردشگری رویدادها و مناسبت ها روی آورده است توضیح داد: مسئولان حوزه گردشگری در جهان سعی می نمایند تا از قِبَل برگزاری رویدادها، ظرفیت هایی که در مناطق تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده است را معرفی نمایند تا توجه عموم مردم به این ظرفیت ها جلب گردد و از این راه بتوانند گردشگر را وارد منطقه نمایند و این آن چیزی است که ما نیز باید به سمت آن برویم.

دومین جشنواره انگور همزمان با زمان برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ از توابع بخش سویسه شهرستان کارون شامگاه آدینه از ساعت 19 تا 22 برگزار گردید. در این آیین که جمعی از مردم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند، برنامه هایی همچون بازدید از تاکستان های روستا، پخت و عرصه غذاهای سنتی، برگزاری آیین ها و بازی های بومی، محلی و همچنین ارائه صنایع دستی شهرستان اجرا شد.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبدالله در سال 91 از شهرستان اهواز جدا شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8932

به "تأکید مدیرکل خوزستان بر برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مدیرکل خوزستان بر برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید