تاثیر مخرب همراهی والدین در تقلب کردن دانش آموزان

به گزارش بلاگ پو، یک روانشناس با اشاره به همراهی بعضی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب می گردد.

تاثیر مخرب همراهی والدین در تقلب کردن دانش آموزان

شبنم طلوعی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تقلب دانش آموزان در آموزش مجازی و با تاکید بر اینکه اصل موضوع تقلب امری نکوهیده است، گفت: والدین باید بدانند که همراهی دانش آموزان در تقلب کردن امری غلط است چراکه اولویت دانش آموزان کسب مهارت است و نه کسب نمره؛ همچنین وظیفه والدین در هنگام درخواست فرزندان برای یاری رسانی آن ها در تقلب، بی تفاوتی و نادیده دریافت فرزند است.

این روانشناس معتقد است که والدین باید در هنگام تقلب کردن فرزند او را تنها بگذارند و به او در این راه یاری ننمایند چراکه تقلب کردن یا تقلب نکردن نوعی قانونمندی در منزل است و رقتار والدین پایبندی به این قوانین را نشان می دهد.

طلوعی اضافه نمود: در آموزش مجازی و پرسش و پاسخ مجازی دانش آموزان، تقلب کردن به دلیل حذف کنترل بیرونی و نظارت مستقیم آموزگار، درصورتی که از پیش به دانش آموز مسئولیت پذیری و نحوه کنترل درونی آموزش داده نشده باشد، امری طبیعی است.

این روانشناس اظهار کرد: در شرایط کنونی که آموزش به صورت مجازی انجام می گردد نظام آموزشی، آموزگاران و والدین باید مدیریت رفتاری دانش آموزان را یاد بگیرند چراکه با حذف نظارت بیرونی از سوی آموزگاران، کنترل بیرونی حذف می گردد و در نهایت دانش آموز به تقلب روی می آورد.

به گفته وی، با حذف کنترل بیرونی تنها عاملی که منجر به عدم تقلب دانش آموز و مسئولیت پذیری وی در قبال آموزش می گردد، کنترل درونی اوست که به آموزش از طرف والدین و نظام آموزشی احتیاج دارد.

طلوعی با اشاره به اینکه اگر والدین مهارت های فرزند پروری را آموزش دیده باشند به راحتی می توانند فرزندی مسئولیت پذیر تربیت نمایند، ادامه داد: این مسئولیت پذیری یاری می نماید تا کنترل درونی جایگزین کنترل بیرونی گردد و دانش آموز با مسئولیت پذیری از تقلب خودداری کند. همچنین فرایند تقلب کردن در صورتی برای دانش آموز طبیعی محسوب می گردد که این آموزش ها از پیش به او داده نشده باشد.

این روانشناس درباره نحوه برخورد والدین و آموزگاران با تقلب کردن دانش آموز، گفت: در صورتی که آموزگاران و والدین متوجه تقلب دانش آموز شدند، به هیچ عنوان نباید تقلب کردن او را یادآوری نمایند، راه چاره آن نیز با توجه به سن دانش آموز متغیر است برای مثال برای بچه ها می توان از تکنیک های بازی درمانی و قصه گویی خلاق استفاده کرد.

به گفته طلوعی، والدین پس از اینکه متوجه تقلب کردن فرزند خود می شوند می توانند به راحتی از موضوع عبور نمایند اما نباید در آموزش کنترل درونی و عدم تقلب او سهل انگاری نمایند.

وی اضافه نمود: والدین در ابتدا می توانند فرزند و تقلب او را نادیده بگیرند چراکه نایده دریافت تنبیهی برای فرزند محسوب می گردد. والد با نایده دریافت به کودک تلنگر می زند که برایم مهم نیست. کودک پاداش منفی دریافت می نماید و این پاداش منفی همراه با بی تفاوتی به مرور به کودک می فهماند که در حال طی کردن جهت اشتباهی است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36086

به "تاثیر مخرب همراهی والدین در تقلب کردن دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مخرب همراهی والدین در تقلب کردن دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید