تبانی در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون تنیس روی میز برای مشخص ترکیب تیم اعزامی به مسابقات تیمی قهرمانی جهانی در سال 2020 اقدام به برگزاری رقابت های انتخابی کرد.

تبانی در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز

این مسابقات از هفته گذشته با حضور 12 بازیکن شروع شد؛ پس از دو روز رقابت شرکت کنندگان در دور نخست، نیما و نوشاد عالمیان با قرار دریافت در صندلی های اول و دوم رده بندی پیروز به حضور درترکیب تیم ملی شدند.

دور دوم این رقابت ها هم بلافاصله بدون حضور این دو بازیکن و همچنین نفرات نهم تا دوازدهم دور نخست برگزار گردید تا رقابت میان 6 بازیکن حاضر در این دور، نفرات سوم و چهار تیم ملی را مشخص کند. این دور از رقابت ها هم روز گذشته به خاتمه رسید اما بدون مشخص نتیجه و رده بندی نهایی بازیکنان و دو ملی پوش دیگر!

ظاهرا در این مرحله از مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز و در دو بازی، بازیکنان مرتکب تبانی شده اند. این اقدام از دید دیگر بازیکنان پنهان نمانده است. آنها اعتراض خود را به برگزارکنندگان مسابقات هم اعلام نموده و خواهان پیگیری این موضوع شده اند.

به همین دلیل و بنا به تصمیم سرپرست فدراسیون تنیس روی میز، مشخص نتیجه نهایی دور دوم رقابت های انتخابی تیم ملی منوط به تشکیل کمیته انضباطی و آنالیز این ابهامات در آن شده است.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام و تایید این خبر گفت: در خصوص دیدارهایی که مشکوک به تبانی بودند، گزارش هایی به دست مان رسیده است. ضمن اینکه فیلم این بازی ها را هم در اختیار داریم. بنا به این مستندات، در نشست کمیته انضباطی موضوع را آنالیز خواهیم کرد و بر اساس آن رای لازم را صادر می کنیم.

به گفته وی به خاطر حساسیت موضوع و اینکه مشخص نتایج نهایی، نفرات دوم و سوم تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرانی دنیا مشخص می نماید، کمیته انضباطی این هفته تشکیل جلسه خواهد داد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز همچنین به شیوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی اشاره نمود و گفت: شیوه فعلی مسابقات به گونه ای است که به خصوص در دورهای نهایی تا حدی شرایط بازیکنان مشخص می گردد، اینکه چه نفراتی اصلا شانسی برای حضور در ترکیب تیم ملی ندارند و کدام بازیکنان از این شانس برخوردار هستند. همین مسئله است که احتمال تبانی از سوی بازیکنانی که هیچ شانسی ندارند را ایجاد می نماید.

وی توضیح داد: به همین دلیل دو ماه پیش طرحی به فدراسیون پیشنهاد شد مبنی بر برگزاری مسابقات انتخابی به صورت حذفی اما به خاطر بازه زمانی نامناسب و اینکه در فاصله زمانی کم تا رقابت های تور ایرانی قرار داشتیم، آنالیز طرح پیشنهادی و تصویب آن برای اجرا به تاخیر افتاد. اینگونه شد که مسابقات انتخابی تیم ملی با همان شیوه همیشگی برگزار گردید اما متاسفانه با تبانی همراه بود.

حسنی از اشاره به دیدارهایی که مشکوک به تبانی هستند امتناع کرد و گفت: بعد از تشکیل کمیته انضباطی در رابطه با نفرات سوم و چهارم تیم ملی تصمیم گیری خواهد شد. ضمن اینکه کوشش مان این است از این پس مسابقات را به گونه ای برگزار کنیم که احتمال تضعیف حق بازیکنی در آن به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگاران، ترکیب جدید تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی دنیای حضور خواهد داشت. این رقابت ها 3 تا 9 فروردین ماه سال آینده به میزبانی کره جنوبی برگزار می گردد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18045

به "تبانی در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبانی در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید