ترسناک ترین مسیرهای ریلی دنیا که سفر با آن ها دل و جرأت می خواهد

به گزارش بلاگ پو، سفر با قطار همیشه به عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های حمل‌ونقل شناخته می‌شود که آرامش، چشم‌اندازهای خیره‌کننده و حس نوستالژیک را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. اما در سراسر جهان، مسیرهای ریلی‌ای وجود دارند که تجربه‌ای کاملاً متفاوت ارائه می‌دهند؛ سفرهایی که با عبور از ارتفاعات سرسام‌آور، پل‌های لرزان و سرعت‌های غیرقابل تصور، قلب هر مسافری را به تپش می‌اندازند. اگر از آن دسته افرادی هستید که هیجان و ترشح آدرنالین را دوست دارند، در این مقاله با ترسناک‌ترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین خطوط ریلی دنیا آشنا خواهید شد. آیا جرأت سوار شدن به این قطارها را دارید؟

ترسناک ترین مسیرهای ریلی دنیا که سفر با آن ها دل و جرأت می خواهد
برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

قطارها اغلب به عنوان یکی از ملایم‌ترین روش‌های سفر توصیف می‌شوند که با سرعتی آهسته‌تر، مناظر مسحورکننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که به هیچ طریق دیگری قادر به دیدن آن‌ها نخواهید بود. اما مسیرهایی در جهان وجود دارند که کاملاً برعکس این موضوع عمل می‌کنند. این قطارها، چه با سرعت سرسام‌آور، چه با عبور از پل‌ها و پل‌های هوایی دلهره‌آور و چه با معلق ماندن در هوا، سفرهایی را ارائه می‌دهند که هیچ شباهتی به آرامش ندارند. برای تجربه ترشح آدرنالین آماده شوید، زیرا تیم متعصب و سفر-شیفته ما، ترسناک‌ترین سفرهای ریلی جهان را رتبه‌بندی کرده است. در ادامه، رتبه‌بندی ترسناک‌ترین مسیرهای ریلی دیدنی سیاره زمین از نگاه loveEXPLORING را کشف خواهید کرد...

راه‌آهن مائکلونگ، تایلند

برخلاف سایر سفرهای موجود در این فهرست، راه‌آهن مائکلونگ زمانی ترسناک‌تر است که شما در واقع سوار قطار نباشید. این خط آهن که برای توزیع صید صیادان خلیج تایلند به سایر نقاط کشور ساخته شده، مستقیماً از وسط یک بازار عبور می‌کند که با لجاجت، ذره‌ای جابجا نشده است. به محض اینکه صدای نزدیک شدن یکی از سرویس‌های روزانه شنیده می‌شود، دست‌فروشان شروع به جمع کردن چترها و جابجایی محصولات خود می‌کنند تا یک گذرگاه باریک برای عبور قطار نمایان شود.

مسیر مشابهی به نام "خیابان قطار" در هانوی، ویتنام وجود دارد که اغلب به دلیل مسائل ایمنی بسته می‌شود، اما بازار راه‌آهن مائکلونگ همچنان باز است.

راه‌آهن چینگهای-تبت، چین

راه‌آهن چینگهای-تبت که در ارتفاعی بسیار بالا تردد می‌کند، مرتفع‌ترین خط آهن جهان است که بین گُلمود و لهاسا امتداد دارد. فقط پنج جفت قطار مسافربری در این مسیرها رفت و آمد می‌کنند، زیرا هر کدام باید به طور ویژه برای ارتفاع بالا تجهیز شده باشند. به عنوان مثال، لوکوموتیوها برای مقابله با اثرات ارتفاع شدید، مجهز به توربوشارژر هستند، واگن‌های مسافربری قطارهای لهاسا دارای منبع اکسیژن برای هر مسافر هستند و در هر قطار یک پزشک حضور دارد.

بالاترین نقطه این خط (و همچنین مرتفع‌ترین نقطه در جهان که با قطار می‌توان به آن رسید) گذرگاه تانگولا در ارتفاع 16640 فوتی (5071 متری) بالاتر از سطح دریا است.

مونوریل ووپرتال، آلمان

هنگام سوار شدن به این وسیله نقلیه غیرمعمول شبیه قطار، تقریباً غیرممکن است که احساس آویزان بودن مونوریل به صورت وارونه را از خود دور کنید. مونوریل ووپرتال یک مونوریل معلق است، به این معنی که در امتداد مسیری بالای خود حرکت می‌کند، نه زیر آن.

این مونوریل که در سال 1901 افتتاح شد، روزانه 85000 مسافر را در امتداد 20 ایستگاه خود که در سراسر شهر در غرب آلمان پراکنده شده‌اند، جابجا می‌کند. زمانی که واگن‌ها بالای رودخانه معلق می‌شوند، به ویژه ترسناک است.

راه‌آهن برمه، تایلند

این مسیر قابل توجه ممکن است اصلاً ترسناک به نظر نرسد - جدا از پل‌های چوبی زهوار دررفته و ریل‌هایی که به لبه پرتگاه‌ها چسبیده‌اند - اما در واقع تاریخچه آن است که سفری ناآرام را رقم می‌زند. این راه‌آهن که به "راه‌آهن مرگ" ملقب شده، در سال 1943 توسط حدود 180000 کارگر غیرنظامی و 60000 اسیر جنگی متفقین ساخته شد که بیش از 40 درصد از آن‌ها مستقیماً در نتیجه این پروژه جان باختند.

معروف‌ترین بخش آن، پل 277 است که به عنوان پل رودخانه کوای شناخته می‌شود. امروزه، تنها بخشی از این مسیر در تایلند باقی مانده و یک فعالیت محبوب برای بازدیدکنندگان از کانچانابوری است.

راه‌آهن گورنرگرات، سوئیس

این راه‌آهن سوئیسی که با نام گورنرگرات بان نیز شناخته می‌شود، اولین راه‌آهن برقی کشور بود و هنوز هم مرتفع‌ترین راه‌آهن روباز اروپا است. این مسیر که در سال 1898 به عنوان رابط بین شهر تفریحی اسکی زرمات و قله گورنرگرات افتتاح شد، سفری کوتاه اما چشمگیر است. قطار تنها در 33 دقیقه، تقریباً 5000 فوت (1500 متر) از روی پل‌های دلهره‌آور، از طریق گالری‌ها و تونل‌ها و از کنار جنگل‌ها، دره‌های صخره‌ای و آبشارها بالا می‌رود.

خط تاکاموری، ژاپن

خط تاکاموری که از یکی از فعال‌ترین مناظر آتشفشانی کشور عبور می‌کند، در سایه کوه آسو حرکت می‌کند. پل تاتنو، که همواره در معرض فعالیت‌های تکتونیکی است، دلهره‌آورترین نقطه این خط آهن است. به دنبال خسارات ناشی از زلزله‌های شدید در سال 2016، کل خط آهن تعطیل شد.

بعداً در همان سال، بخشی از خط آهن بین ناکاماتسو و تاکاموری از سر گرفته شد، اما از آن زمان تاکنون هیچ قطاری از پل دیدنی اما ترسناک عبور نکرده است.

ترن آ لاس نوبس، آرژانتین

این سرویس هیجان‌انگیز که به درستی "قطار به ابرها" یا ترن آ لاس نوبس نامیده شده، مشهورترین قطار آرژانتین است. این قطار که هفته‌ای یک بار از سالتا حرکت می‌کند، از مزارع تنباکو و مراتع دام عبور می‌کند و از 29 پل، 21 تونل و 13 پل هوایی می‌گذرد.

مهیج‌ترین بخش سفر 16 ساعته، پل هوایی است که عرض یک دره بیابانی در لا پولوریلا را می‌پوشاند. در اینجا، قطار به ارتفاع 13845 فوتی (4220 متری) صعود می‌کند که آن را به ششمین راه‌آهن مرتفع جهان تبدیل می‌کند. امروزه بخش‌های زیادی از این سفر خیره‌کننده با اتوبوس انجام می‌شود.

شانگهای ترانس‌رپید، چین

سفر با این قطار ممکن است از روی پل‌های زهوار دررفته، دره‌های ترسناک یا دامنه‌های شیب‌دار کوهستانی نباشد، اما چیزی در مورد آن وجود دارد که ممکن است برخی افراد را کاملاً ناراحت کند. قطار مگلو (شناوری مغناطیسی) شانگهای که با سرعت سرسام‌آوری حرکت می‌کند، یکی از سریع‌ترین قطارهای مسافربری جهان است.

این قطار که با سرعت دلهره‌آور 268 مایل در ساعت (431 کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند، فرودگاه بین‌المللی پودونگ شانگهای را به ایستگاه جاده لانگیانگ در حومه پودونگ متصل می‌کند. در حداکثر سرعت، سفر 18 مایلی (29 کیلومتری) را می‌توان در کمی بیش از هفت دقیقه به پایان رساند.

راه‌آهن پیلاتوس، سوئیس

این قطار که شیب‌دارترین راه‌آهن چرخ‌دنده‌ای جهان است و مسافران را به قله کوه پیلاتوس می‌برد، کار کوچکی نیست. این قطار با رسیدن به حداکثر شیب تا 48 درصد، می‌تواند سفری چالش‌برانگیز باشد، زیرا احساس می‌شود که قطار هر لحظه ممکن است واژگون شود. شیب تند مسیر تنها ویژگی دلهره‌آور آن نیست.

قطار که به دامنه کوه چسبیده است، از تونل‌های کنده شده در دل کوه عبور می‌کند که به مناظر وسیع از چشم‌اندازهای اطراف باز می‌شوند. اگر از ارتفاع می‌ترسید، به پایین نگاه نکنید.

چنای به رامسرام، هند

اولین پل دریایی کشور، پل پامبان، جزیره رامسرام را به چنای در سرزمین اصلی متصل می‌کند. با وجود مناظر محدود در اطراف مسیر، مطمئناً ممکن است احساس کنید که قطار فقط روی آب در امتداد این پل تقریباً یک مایلی (1.4 کیلومتری) سُر می‌خورد. این پل که در سال 1914 ساخته شده است، دارای یک بخش متحرک نیز در امتداد مسیر است تا به قایق‌ها و کشتی‌ها اجازه عبور دهد.

شرایط آب و هوایی سخت نیز در اینجا یک عامل است - در طول طوفان‌های دریایی، ریل‌ها و قطارها در باد می‌لرزند و مسافران را به شدت می‌ترسانند. در سال 1964، یک طوفان دریایی باعث امواج جزر و مدی عظیمی شد که یک قطار را روی پل شست.

مسیر وایت پاس و یوکان، آلاسکا، ایالات متحده آمریکا

ریشه‌های این راه‌آهن به تب طلای کلوندایک در اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که برای کمک به جویندگان طلا برای خروج از اسکگوی و ورود به کانادا ساخته شد. امروزه، این مسیر 110 مایلی (177 کیلومتری) را می‌توان با واگن‌های قدیمی از طریق دو گشت و گذار طی کرد. در این سفر، مسافران از تماشای منظره‌ای پانوراما از کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، تنگه‌ها و آبشارها لذت می‌برند.

گشت و گذار دو ساعت و نیمه "سامیت اکسکرشن" مسیر اصلی را تا قله وایت پاس، 3000 فوت (914 متری) بالاتر از سطح دریا، در امتداد مسیری که مملو از تونل‌ها، پل‌های چوبی زهوار دررفته و ریل‌های ساخته شده در دامنه کوه است، بازسازی می‌کند.

راه‌آهن فلام، نروژ

این سفر که اغلب به عنوان یکی از زیباترین سفرهای قطار در جهان توصیف می‌شود، کمی کمتر از دو ساعت طول می‌کشد و برخی از زیباترین مناظر نروژ را به نمایش می‌گذارد. همچنین یکی از شیب‌دارترین راه‌آهن‌های غیر دندانه‌دار جهان است که از سطح دریا در Sognefjord در فلام تا ایستگاه کوهستانی میردال، 2841 فوت (866 متری) بالاتر از سطح دریا، حرکت می‌کند.

تونل‌های متعدد، که یکی از آن‌ها مارپیچ است، و پاشیده شدن آبشار بر روی قطار، همگی سفری نسبتاً دل‌آشوب‌آور را رقم می‌زنند.

راه‌آهن جورج تاون لوپ، کلرادو، ایالات متحده آمریکا

راه‌آهن جورج تاون لوپ که در سال 1884 تکمیل شد، یک شاهکار مهندسی بود که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب کرد و آن را به یکی از اولین جاذبه‌های گردشگری این ایالت تبدیل کرد. این قطار که در میان کوه‌های راکی حرکت می‌کند، سفری ترسناک است، زیرا قطار به آرامی مسیر خود را از روی چهار پل بر فراز نهر کلیر طی می‌کند.

بلندترین پل، پل بلند دروازه شیطان، با یک پرتگاه ترسناک 100 فوتی (30 متری) از مسافران استقبال می‌کند و سرعت به طرز شومی آهسته قطار در هنگام عبور از اینجا، تجربه را ترسناک‌تر می‌کند.

راه‌آهن کوهستانی کالکا - شیملا، هند

این مسیر باریک که یکی از راه‌آهن‌های کوهستانی متعدد هند است و بین کالکا و شیملا در شمال هند قرار دارد، در اواخر قرن نوزدهم برای راج بریتانیا ساخته شد. این قطار از مناظر چشمگیر عبور می‌کند و از 864 پل چشمگیر و همچنین 102 تونل عبور می‌کند که همگی مربوط به زمان اتمام خط آهن هستند.

بخش‌های متعددی در امتداد مسیر، تاج کوه را با پرتگاه‌های شوم دنبال می‌کنند و مناظر چشمگیر با ورود و خروج قطار از تونل‌ها ظاهر می‌شوند.

ماندالای به لاشیو، میانمار

بخش زیادی از این سفر با قطار چیزی جز دشت‌های مواج و روستاهای کوچک نیست، تا زمانی که مسافران اولین نگاه خود را به پل هوایی گوکتیک می‌اندازند و ترشح آدرنالین آغاز می‌شود. این پل که در سال 1900 افتتاح شد، بزرگ‌ترین پل خرپایی راه‌آهن در جهان بود و امروزه ارتفاع 820 فوتی (250 متری) آن همچنان ضربان قلب را بالا می‌برد.

این پل که قطعاً برای افراد ضعیف مناسب نیست، کمی خمیده است و تقریباً 2300 فوت (700 متر) طول دارد، بنابراین قطار برای عبور از آن سرعت خود را کم می‌کند و فرصتی را برای نگاه کردن به پایین در صورت داشتن شجاعت ارائه می‌دهد.

راه‌آهن باریک‌سنج دورنگو و سیلورتون، کلرادو، ایالات متحده آمریکا

راه‌آهن باریک‌سنج دورنگو و سیلورتون اغلب در فهرست‌های بزرگ‌ترین سفرهای قطار جهان قرار می‌گیرد - و دلیل آن را به سختی می‌توان فهمید. در مسیر 45 مایلی (72 کیلومتری)، قطار پنج بار از رودخانه آنیماس عبور می‌کند و راه خود را از میان دره‌های بیابان بی‌روح جنگل ملی سن خوان می‌پیچاند.

این سفر که اغلب در امتداد دامنه‌های باریک کوهستانی و درست در امتداد ساحل رودخانه حرکت می‌کند، هم سفری خیره‌کننده و هم دلهره‌آور است.

کندی به الا، سریلانکا

سیستم ریلی سریلانکا که توسط بریتانیایی‌ها در اواخر دهه 1800 ساخته شد، در ابتدا برای حمل و نقل چای و قهوه برای صادرات استفاده می‌شد، بنابراین جای تعجب نیست که این سفر هفت ساعته مسافران را از میان مزارع خیره‌کننده، روستاهای دورافتاده، تپه‌های سرسبز و آبشارهای خروشان عبور می‌دهد. اما عبور از مناظر کوهستانی به این معنی است که قطار متصل کننده کندی و الا اغلب در امتداد دامنه‌های شیب‌دار و از روی پل‌های بلند حرکت می‌کند.

این سفر که اغلب زیباترین سفر جهان نامیده می‌شود، سفری دل‌انگیز است، اما لحظات دلهره‌آور خود را نیز دارد. همچنین مواردی از آویزان شدن خطرناک گردشگران از درهای قطار برای فرصت‌های عکاسی وجود داشته است که برخی از آن‌ها سقوط کرده، به بیرون مکیده شده یا به اشیاء در امتداد مسیر برخورد کرده‌اند.

نتیجه‌گیری:

سفرهای ریلی همیشه مترادف با آرامش نیستند؛ برخی از آن‌ها می‌توانند تجربه‌ای دلهره‌آور، اما در عین حال فراموش‌نشدنی باشند. از قطارهایی که از میان بازارهای شلوغ عبور می‌کنند تا مسیرهایی که در ارتفاعات سرسام‌آور به پیش می‌روند، هرکدام از این سفرها چالش‌های خاص خود را دارند. با این حال، اگر شجاعت کافی داشته باشید، این مسیرهای ریلی می‌توانند یکی از مهیج‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین ماجراجویی‌های عمرتان باشند. آیا شما حاضر هستید یکی از این قطارهای پرهیجان را امتحان کنید؟

انتشار: 14 اسفند 1403 بروزرسانی: 14 اسفند 1403 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16054

به "ترسناک ترین مسیرهای ریلی دنیا که سفر با آن ها دل و جرأت می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین مسیرهای ریلی دنیا که سفر با آن ها دل و جرأت می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید