تشریح برنامه اسکی بازان جوان ایران تا المپیک لوزان

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیته اسکی کوهستان می گوید اسکی بازان کوهستان ایران برای اولین بار به المپیک جوانان اعزام می شوند و تا اعزام به بازی ها اردوهای منظمی برگزار می کنند.

تشریح برنامه اسکی بازان جوان ایران تا المپیک لوزان

به گزارش خبرنگاران، المپیک جوانان از 17 دی ماه در لوزان سوئیس برگزار می شود و فدراسیون اسکی ایران هم ورزشکارانی در رشته های آلپاین، صحرانوردی و کوهستان به این بازی ها اعزام می کند. در اسکی کوهستان رکسانا ساوه شمشکی و علی کلهر دو اسکی باز ایران هستند که در سرانجام مسابقات انتخابی داخلی به عنوان کنندگان ایران در لوزان معرفی شدند.

محمد غلامی، رئیس کمیته اسکی کوهستان ایران در گفت وگو با خبرنگاران به مسابقات انتخابی اشاره کرد و گفت: گروه سنی مهمترین موضوعی بود که برای این مسابقات در نظر گرفته شد در نتیجه شرکت کنندگان از گروه سنی 1380 تا 1382 بودند که حدود 10 کیلومتر طول راستا را طی کردند و در سرانجام رکسانا ساوه شمشکی و علی کلهر انتخاب شدند.

او در پاسخ به این سوال که ساوه شمشکی در مسابقه بخش زنان اول شد اما معیار انتخاب علی کلهر برای اعزام به المپیک چه بود؟ بیان نمود: با توجه به اینکه مسابقه گروه سنی خاصی داشت در بخش مردان هیچ شرکت کننده ای در این گروه نداشتیم، از طرفی دیگر علی کلهر در بازی های قهرمانی آسیا 2018 دوم شد و سهمیه المپیک را گرفت، در نتیجه این دو اسکی باز اعزام می شوند.

غلامی در مورد شرایط اسکی بازان ایران در بخش کوهستان گفت: اردوهای تیم ملی را از اردیبشهت ماه شروع کردیم و یک مربی اسپانیایی به ایران آوردیم که 10 روز با تمام گروه های سنی کار کرد. در ادامه و پس از تمام شدن مدرسه اسکی بازان، اردوی بدنسازی آنها شروع شد و حدود 6 ماه در اردو بودند که در این مدت نسبت شروع کار خیلی پیشرفت کردند.

او با بیان اینکه برای اولین بار است که اسکی بازان جوان کوهستان به المپیک اعزام می شوند، افزود: از آنجایی که این رشته صعود و فرود دارد و ورزشکار سربالایی و سراشیبی را با اسکی می رود تاکنون روی مسائل فنی صعود کار کرده ایم اما با توجه به باز شدن پیست ها در مدت باقی مانده تا المپیک روی بحث فرود کار می کنیم. این رشته در کوهستان یا حاشیه پیست ها که برف بکر وجود دارد، برگزار می شود و امنیت فرود آن با رشته های پیستی متفاوت است که باید از این نظر هم با اسکی بازان کار شود.

غلامی در پاسخ به این سوال که قبل از اعزام به لوزان برنامه ای برای اردو یا مسابقه برون مرزی دارید؟ گفت: ملی پوشان تا زمان اعزام در اردو هستند اما به جای اردوی برون مرزی باید در مسابقات شرکت کنند چون امکانات بهتر و مناسب تری در ایران داریم و نیاز به اردوی خارجی نیست. از طرف دیگر تا قبل از المپیک لوزان مسابقه ای برای این گروه سنی وجود ندارد، البته پنج روز قبل از المپیک یک مسابقه در فرانسه برگزار می شود که از نظر فنی و سایر ملاحظات امکان حضور در آن را نداریم. با این حال سعی می کنیم هفته ای یک یا دوبار شرایط مسابقه را شبیه سازی کنیم تا اسکی بازان حال و هوای مسابقه را تجربه کنند.

رئیس کمیته اسکی کوهستان در مورد این رشته گفت: با توجه به کوه هایی که در ایران وجود دارد و مقدار بارش در ارتفاعات، این رشته جای پیشرفت زیادی دارد چون بر خلاف سایر رشته ها که به پیست، برف زیاد و دستگاه های بالا بر نیاز دارند این رشته با حداقل برف، بدون دستگاه بالابر و در مناطقی که حداقل برف وجود دارد، انجام می شود.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17477

به "تشریح برنامه اسکی بازان جوان ایران تا المپیک لوزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه اسکی بازان جوان ایران تا المپیک لوزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید