تغییر شکل لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید

به گزارش بلاگ پو، یوفا میخواهد بازی های تیم ها را در لیگ قهرمانان اروپا افزایش دهد و به همین خاطر شکل این رقابت ها تغییر خواهد نمود.

تغییر شکل لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، یوفا در حال آنالیز است تا تغییر بزرگی در لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند. این سازمان می خواهد تیم ها هر فصل چهار بازی بیش تر انجام دهند و تعداد ملاقاتهای شان به جای 13 بازی حداکثر به 17 برسد. باشگاه های بزرگ اروپا در آخرین جلسه خود در پاریس برای گسترده شدن این رقابت ها تصمیم گیری خواهند کرد. این تغییر می تواند باعث درآمدزایی بیش تر گردد.

برگزاری چهار ملاقات بیش تر در هر فصل لیگ قهرمانان اروپا موجب می گردد درآمد باشگاه به وسیله جوایز، بلیت و حق پخش تلویزیونی بیش تر گردد. این پیشنهاد می تواند راه چارهی برای یوفا در مقابل تهدید سوپر لیگ اروپا باشد که از مدت ها قبل بحث برگزاری چنین رقابتی وجود داشته است. گسترده کردن لیگ قهرمانان می تواند از فصل 25 - 2024 انجام گردد.

در این طرح جدید دو امکان وجود دارد. می توان در یک هشتم، یک مرحله دیگر به صورت گروهی اضافه نمود به همان شکلی که در سال های 1999 و 2003 انجام می شد. تیم ها در این مرحله به جای دو بازی 6 بازی انجام می دهند و سپس به صورت مستقیم به یک چهارم صعود می نمایند.

راه چاره دیگر برای بیش تر کردن بازی ها موجب می گردد شکل لیگ قهرمانان تغییر زیادی کند. به جای هشت گروه چهار تیمی 6 گروه 6 تیمی رقابت نمایند. یوفا هرگز تیم های گروه را به بیش از چهار تیم افزایش نداده است. هر چند این اتفاق در لیگ اروپا رخ داد و در هر گروه پنج تیم رقابت می کردند اما پس از سال 2009 دیگر این شرایط دیده نشد. هر تیم به جای هفت بازی از یک هشتم نهایی 10 ملاقات انجام می دهد. از هر گروه دو تیم نخست و چهار تیم برتر سوم به دور بعد راه پیدا می نمایند.

گسترش لیگ قهرمانان می تواند روی کشورهای بزرگ اروپایی تاثیر بگذارد و رقابت های کوچک تر ممکن است ناپدید شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17977

به "تغییر شکل لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شکل لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید