تمرکز ویژه موزه 333 ساله انگلیس بر مجموعه های ایرانی

به گزارش بلاگ پو، نخستین موزه انگلستان و شاید دنیا که در سال 1683 میلادی آغاز به کار کرد، بر مجموعه های ایرانی و بین النهرین تمرکز ویژه ای دارد.

تمرکز ویژه موزه 333 ساله انگلیس بر مجموعه های ایرانی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر پل کالینز، موزه دار بخش خاور نزدیک موزه آشمولین در زمان بازدید سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و جبرئیل نوکنده، رییس موزه ملی از این موزه در لندن اظهار کرد: نخستین موزه انگلستان و شاید دنیا که در سال 1683 میلادی آغاز به کار کرد، از آن موقع تا امروز بر مجموعه های ایرانی و بین النهرین تمرکز ویژه ای دارد.

او در این بازدید که پروفسور یاکوب دال، رییس مرکز آشورشناسی دانشگاه آکسفورد حضور داشت، تاریخچه موزه آشمولین را تشریح کرد.

هیات ایرانی سپس از آزمایشگاه های مرمتی و حفاظتی این موزه دیدن کرد.

دکتر دانیل بون، رییس بخش حفاظت و مرمت این موزه توضیحاتی ارایه و پروفسور یاکوب دال، رئیس مرکز آشور شناسی دانشگاه آکسفورد به بیان جدیدترین فناوری عکاسی از الواح میخی و دیگر اشیای باستانی که اصطلاحاً به گنبد دوربین دار شهرت دارد، پرداخت.

هیات ایرانی پس از ملاقات با چند نفر از استادان زبان فارسی، زبان فارسی باستان و اعضای دانشگاه آکسفود در سخنرانی پل کالینز با عنوان چگونه ایران دنیا باستان را شکل داد شرکت کرد.

بهشتی و نوکنده در ادامه همچنین از آزمایشگاه های باستان شناسی دانشگاه آکسفورد شامل آزمایشگاه پژوهشی باستان شناسی، تاریخ هنر و شتاب دهنده کربن14 دیدن کردند.

هیات ایرانی در مراسم اختتامیه نمایشگاهی در موزه آشمولین با عنوان قدرت و حفاظت نیز شرکت کرد. البته در این نمایشگاه بیش از 100 شیء منحصر به فرد از مراکش تا چین به نمایش گذاشته شده که اشیاء متعدد ایرانی نیز در میان آنها وجود داشت. نمایشگاهی که به تشریح ماورالطبیعه در هنر دنیای اسلام می پردازد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20123

به "تمرکز ویژه موزه 333 ساله انگلیس بر مجموعه های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز ویژه موزه 333 ساله انگلیس بر مجموعه های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید