تیزی تیغ طمع بر گلوی درختان در طارم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/زنجان سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان طارم گفت: 10 تن چوب قاچاق در شهرستان طارم کشف و ضبط شد.

تیزی تیغ طمع بر گلوی درختان در طارم

سرهنگ اصغر یوسفی صبح امروز (6 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان طارم هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک شده و برای آنالیز بیشتر، این خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی مورد نظر، 10 تن چوب قاچاق کشف شد، اضافه کرد: چوب های کشف شده به همراه متهم با تشکیل پفراینده تحویل مراجع قضایی شد.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی چوب های کشف شده را بیش از 300 میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: قطع درختان موجب به تاراج بردن منابع طبیعی و تجاوز به حقوق دیگران می گردد، به همین خاطر از شهفرایندان انتظار داریم در صورت کسب اطلاعاتی مبنی بر قطع و قاچاق چوب، مراتب را بلافاصله به وسیله سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگاران، قطع درختان توسط سودجویان و قاچاق آن یکی از مهم ترین دغدغه های زیست محیطی شهرستان طارم به شمار می رود که تداوم فرایند آن جنگل های این منطقه را به نابودی خواهد کشاند.

هم جواری با استان گیلان و نفوذ رطوبت از این استان به منطقه طارم و وجود آب و هوای خاص مدیترانه ای در این منطقه باعث شده منابع طبیعی طارم به یکی از زیباترین مناطق استان زنجان و شاید ایران تبدیل گردد، تا جایی که وجود مراتع و جنگل های طبیعی به این شهرستان جلوه خاص و زیبایی داده است.

جنگل های طارم در مناطقی مانند جنگل ارس جیش آباد، چرزه، جمال آباد، مینا، خساره، سرداب و غیره قرار گرفته است و علاوه بر ارس در این منطقه گونه های جنگلی دیگری شامل بنه، بلوط، بادام وحشی، زالزالک، سیاه تلو، انار وحشی، نارون، زبان گنجشک، داغ داغان و غیره وجود داشته و بسیار متنوع است.

تنوع درختان در شهرستان طارم سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همیشه به دنبال جنگل های این منطقه باشد، تا جایی که گاهی اخباری از قاچاق چوب در این شهرستان شنیده می گردد که مقصد اغلب این چوب ها، استان های شمالی کشور است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42261

به "تیزی تیغ طمع بر گلوی درختان در طارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیزی تیغ طمع بر گلوی درختان در طارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید