حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان جنوبی یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: مردان زمانی که از امری ناراحت هستند، دوست دارند در همان غار تنهایی خود به سر برند تا به حالت عادی برگردند؛ بنابراین بگذارید در غار تنهایی خود بسر برند.

حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید

عفت آی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شخصیت مردان و زنان فرق دارد به طوری که هنگامی که زنان از موضوعی ناراحت می شوند تمایل بسیاری به بازگو کردن آن موضوع با دیگران دارند، اما بر عکس مردان هنگامی که از یک موضوع ناراحت هستند تمایلی به گفتمان با دیگران ندارند.

وی اضافه نمود: مردان زمانی که از امری ناراحت هستند، دوست دارند در همان غار تنهایی خود به سر برند تا به حالت عادی برگردند؛ بنابراین بگذارید در غار تنهایی خود بسر برند.

این روانشناس اعلام کرد: زن باید از همسر خود شناخت کافی داشته باشد و از او حمایت های عاطفی به عمل آورد و سعی نکند تا به این غار تنهایی مردان سرک بکشند بلکه در این مدتی که همسرشان در غار تنهایی خود است به او بیشتر محبت نمایند.

آی ادامه داد: توجه بیش از حد به مرد زمانی که در این شرایط قرار گرفته است و به اصلاح سوال پیچ کردن او نه تنها امری را حخل نمی نماید، بلکه شرایط را بدتر و مرد را عصبانی تر و روابط را دورتر می سازد.

این روانشناس خانواده اظهار کرد: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما دلیل عصبانیت آن را فهمیده اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بدتر از پیش خواهد نمود.

آی توضیح داد: برترین زمان حرف زدن با مرد، زمانی است که مرد به مقدار کافی فرصت داشته درباره مشکلش فکر کند، احساسات منفی اش را رها نموده و دوباره با احساسات مثبتش ارتباط برقرار کند. اگر مرد بعد از این مدت زمان که در تنهایی گذراند هنوز هم ناراحت بود، نباید با سوال پیچ کردن، او را برای بحث و تبادل نظر زیر فشار قرار دهید.

وی اضافه نمود: تا روز بعد منتظر بمانید و بعد از او بپرسید: آیا موضوعی هست که بخواهد درباره آن با شما حرف بزند؟ اگر او گفت: چیزی نیست و همچنان گرم و دوست داشتنی رفتار نکرد، ضروری است قبل از اینکه از غارش بیرون بیاید زمان بیشتری داشته باشد تا احساس مثبتی پیدا کند.

آی اظهار داشت: درست همان طور که ممکن است بیماری سرماخوردگی دیگری مسری نباشد اما هنوز نشانه های آن موجود باشد، مرد نیز ممکن است احساسات و مشکلاتش را حل نموده باشد، اما احتیاج داشته باشد قبل از اینکه احساسات گرم و صمیمانه اش آشکار گردد احساس کند همسرش او را دوست دارد و از او قدردانی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62195

به "حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید