خانه قدیمی و معبد خونارام در سامویی تایلند

به گزارش بلاگ پو، معبد خونارام سامویی: Luong Pordaeng یکی از راهبان بودایی بود، او در سن 20 سالگی به عنوان یک راهب معقول و عالم شناخته شد ، او سال ها به مطالعه ی کتاب های بودا و روش های مدیتیشن پرداخت و در سن 50 سالگی تصمیم گرفت به معبد بازگردد و بقیه عمر خود را به بودیسم اختصاص دهد او به سامویی و معبد خونارام بازگشت. او فوق العاده در مهارت های مدیتیشن، یک معلم عالی بود و پیروان زیادی داشت ، گفته می گردد که او در سن 79 سالگی به مرگ خود پیش بینی نموده از جهان رفت، در واقع او در سال 1973 که درگذشت و بنا به وصیت او بدنش در داخل معبد گذاشته شده است، او می خواست بدنش را در یک قفسه ی شیشه ای در معبد نگه داری گردد تا به عنوان الهام بخش نسل های آینده برای پیروی از آموزه های بودا باشد.

خانه قدیمی و معبد خونارام در سامویی تایلند

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید.

از زمانی که بدن وی مومیایی شد در داخل یک جعبه ی شیشه ای قرار گرفته است. جالب است بدانید که بیش از 30 سال از مومیایی شدن این راهب گذشته اما نشانه های کمی از فساد در بدن او دیده میگردد و تنها تغییر قابل ملاحظه در بدن او، فروپاشی چشم ها است و کاملا خشک شده اند که اکنون عینک آفتابی گذاشته شده است که نمادی از احترام باشد. راهبان مومیایی زیادی در سامویی و در سراسر تایلند وجود دارد، اما Luong Pordaeng یکی از محبوب ترین راهبانی است که بیشترین احترام را دارد.
اعتقاد مردم تایلند بر این است که زندگی ساده، رژیم غذایی سالم و مراقبت های طولانی از جسم، علاوه بر سلامت جسمی در زمان زنده بودن بلکه به حفظ شگفت انگیز بدن، پس از مرگ یاری میکند . شاید برای بعضی از بازدید کنندگان، دیدن یک مرد مرده ی مومیایی شده خیلی خوشایند نباشد. مردم تایلند بر این باورند که مرگ یک فرصت جدید برای تولد دوباره به یک مکان بهتر است و آنها را یک قدم به بودا نزدیک تر میکنند.
گرچه معبد خونارام یکی از زیباترین و معروف ترین معابد تایلند نیست اما به دلیل مومیایی راهبه ی بزرگ توجه بسیاری از گردشگران تور تایلند را به خود جذب نموده است و حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد . این مکان یک معبد فعال است، معبد خونارام مانند دیگر معابد معمولی بودایی است که در آن مردم محلی روزانه به آنجا می آیند و به دعا و نیایش مشغول میشوند و گردنبند و دیگر مصنوعات بودایی را به معبد هدیه میدهند. درب معبد هر روز و حتی در طول شبانه روز به روی بازدیدکنندگان باز می گردد و بهترین زمان برای رفتن به آنجا صبح زود یا بعدازظهر بعد از ظهر است و همچنین در محوطه ی معبد پارکینگ وجود دارد. ورودی معبد آزاد است و هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد، هرچند که از یاری های اقتصادی برای نگهداری معبد و مومیایی استقبال می گردد. این معبد عجیب و غریب در 13 کیلومتری جنوب شرقی نطن پیر و حدود شش کیلومتری غرب ساحل لامی واقع شده است. از آنجا که این معبد یک مکان مقدس عبادتی است، حتما باید از شلوار یا دامن های که روی زانو را پوشانده اند بهره ببرید و شانه های خود را را با پیراهن یا روسری پوشانده باشید در غیر این صورت از نظر تایلندی ها بی احترامی به معبد تلقی می گردد.

انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6686

به "خانه قدیمی و معبد خونارام در سامویی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه قدیمی و معبد خونارام در سامویی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید