خبرنگاران انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد

به گزارش بلاگ پو، خرم آباد - خبرنگاران - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به کمبود نوع خاصی از انسولین که ماده اصلی آن وارداتی است، داروی جایگزین در 40 داروخانه استان در حال توزیع است.

خبرنگاران انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد

محسن اسدبیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: نوع خاصی از انسولین که ماده اصلی تولید آن ٰگلاژین می باشد از حدود 2 ماه گذشته وارد کشور نشده اما 2 برند وارداتی و تولید داخل جایگزین آن شده و در حال توزیع است.

وی گفت: کمبود انسولین در خصوص اقلامی با مواد اولیه گلاژین است و سایر انسولین های دیگر از جمله ویالی، ان پی اچ و رگولار در دسترس بیماران قرار گرفته است.

اسدبیگی شرح داد: این اقلام در 40 داروخانه استان به صورت متمرکز در حال توزیع است تا علاوه بر دسترسی راحت بیماران، کنترل و نظارت فروش آن نیز به درستی صورت گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با وجود برخی مسائل در خصوص تهیه انسولین بیماران دیابتی اما اقدامات کنترلی طی سه ماه گذشته در استان انجام و انسولین مورد نیاز این افراد تامین شده است.

اسدبیگی اضافه کرد: تا به امروز کمبودی برای انسولین در استان وجود نداشته چراکه ماه های گذشته محدودیت های فروش این دارو در استان اعمال و از فروش آزاد آن جلوگیری شده است.

وی گفت: طی 2ماه گذشته وقفه ای در تولید انسولین بیماران دیابتی کشور ایجاد شده ولی اقدامات کنترلی در استان طی سه ماه قبل صورت گرفته بود که با پیشگیری از فروش آزاد، الزام به خرید از طریق دفترچه درمانی و داروخانه های منتخب، کمبود انسولین در استان رخ نداد.

اسدبیگی با بیان اینکه 90 درصد قیمت انسولین را بیمه پرداخت می کند گفت: حدود 32 هزار بیمار دیابتی در استان وجود دارد و آمار جدید نیز در حال احصا است.

وی یادآور شد: در صورتی که بیماران دیابتی نسخه خود را به داروخانه های منتخب ارایه کنند درخواست آنها توسط داروخانه در سامانه مخصوص این امر ثبت و انسولین آنها تامین می شود.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38128

به "خبرنگاران انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید