خبرنگاران رکورد جانباختگان روزانه کرونا در کشور به 434 نفر رسید

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 434 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 35 هزار و 298 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

خبرنگاران رکورد جانباختگان روزانه کرونا در کشور به 434 نفر رسید

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (11 آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و 719 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 389 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 620 هزار و 491 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 486 هزار و 691 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5244 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز چهار میلیون و 965 هزار و 326 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه نمود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به آمار بالای موارد بستری کرونا در بخش های عادی و مراقبت های ویژه بیمارستانها و با ادامه این فرایند ممکن است در آینده شاهد آمار تاسف بارتر مرگ و میر کرونا در کشور باشیم.

وی اضافه نمود: برای انتها دادن به این شرایط به عزم و اراده و وحدت ملی احتیاج داریم تا همه مردم و مسئولان برای اجرای پروتکل های بهداشتی فردی و اجتماعی همکاری نمایند و نظارت جدی برای اجرای این پروتکل ها اعمال گردد و با قطع زنجیره انتقال ویروس بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36631

به "خبرنگاران رکورد جانباختگان روزانه کرونا در کشور به 434 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکورد جانباختگان روزانه کرونا در کشور به 434 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید