بهترین و بدترین خطوط هوایی جهان در سال 2019؛ کدام ایرلاین ها سربلند و کدام ها ناکام بودند؟
به گزارش بلاگ پو، انتخاب یک خط هوایی مناسب میتواند تأثیر بسزایی در تجربه سفر داشته باشد. در حالی که برخی ایرلاینها با ارائه خدمات عالی و وقتشناسی، سفر را لذتبخش میکنند، برخی دیگر با تأخیرهای پیاپی و خدمات نامناسب، باعث نارضایتی مسافران میشوند. اگر تاکنون تجربهای ناخوشایند از یک شرکت هواپیمایی داشتهاید، احتمالاً برای خود فهرستی از بهترین و بدترین ایرلاینها در ذهن دارید. اما برای داشتن یک دیدگاه جامعتر، بررسیهای آماری میتوانند راهگشا باشند. در همین راستا، شرکت اروپایی ClaimCompass در سال 2019، فهرستی از برترین و ضعیفترین خطوط هوایی جهان را بر اساس عملکرد و خدمات ارائه شده منتشر کرده است. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به نتایج این رتبهبندی و جایگاه ایرلاینهای مطرح در سطح جهان.

فهرست بهترین و بدترین خطوط هوایی دنیا در سال 2019
بسیاری از ما یک رتبه بندی ذهنی برای بهترین و بدترین خطوط هوایی دنیا داریم که البته بر تجربه شخصی مان پایدار است، از جمله برخی شرکت ها که هرگز دیگر سوار هواپیماهایشان نخواهیم شد.
اگر فهرست شخصی ندارید، می توانید به رتبه بندی شرکت اروپایی ClaimCompass تکیه کنید که فهرستی از بهترین ها و بدترین های این حوزه در سال 2019 را با استفاده از معیارهایی برای عملکرد خطوط هوایی تهیه کرده است.
برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.
از بین شرکت های هوایی کانادا WestJet در پله 8 نشسته و Air Canada در جایگاه 48 قرار گرفته است.
10 شرکت برتر را در زیر می بینید. امتیازها از 10 است:
1. South African Airways با امتیاز 7.4
2. SAS Scandinavian با امتیاز 7.3
3. KLM با امتیاز 7
4. Austrian Airlines با امتیاز 6.9
5. Luxair با امتیاز 6.8
6. Volotea با امتیاز 6.8
7. Ryanair با امتیاز 6.7
8. WestJet با امتیاز 6.5
9. American Airlines با امتیاز 6.4
10. Etihad Airways با امتیاز 6.4
برخی از دیگر یافته های کلیدی این بررسی از این قرارند:
- شرکت های امریکای شمالی نسبت به رقبای اروپایی وقت شناس تر هستند اما در اجرای حقوق مسافرین بسیار بدترند. در این بین Air Canada از همه بدتر ظاهر شده است.
- Air Canada همچنین در بین 20 شرکت هوایی دنیا از نظر تاخیر پروازها، از آخر در رده 2 است و 31.23٪ از پروازهایش در سال 2018 تاخیر داشته اند. البته، از نظر عذرخواهی و بازپرداخت پول مسافرین عملکرد سریعی داشته است.
- کمپانی Ryanair بهترین عملکرد را در مورد زمان پرواز داشته و فقط 14 درصد از هواپیماهای آن با تاخیری بیش از 15 دقیقه باند فرودگاه را ترک کرده اند. این شاید از آن رو عجیب باشد که Ryanair را به عنوان یک خط هوایی ارزان قیمت می شناسیم و چندی قبل منبع اصلی رسوایی در زمینه گمراه سازی مسافرین در مورد نرخ حمل بار شده بود.
10 شرکت هواییِ ضعیف دنیا را هم در زیر می بینید. (امتیاز از 10):
71. Tunisair با امتیاز 0.1
70. Aigle Azur با امتیاز 1.1
69. TAP Portugal با امتیاز 1.3
67. Thomas Cook Airlines با امتیاز 1.4
67. WOW Air با امتیاز 1.4
66. Icelandair با امتیاز 2
65. TUI Airways با امتیاز 2.3
63. Egyptair با امتیاز 2.6
63. Vueling با امتیاز 2.6
61. Ethiopian Airlines با امتیاز 2.8
نمره های عملکرد پرواز بر اساس داده های جمع شده از طریق Flight Stats است، و در آن عملکرد بدون تاخیر و میانگین تاخیر پروازها لحاظ شده است.
برای دیدن فهرست کامل خطوط هوایی و تحلیل نتایج به این لینک بروید.
نتیجهگیری:
نتایج این رتبهبندی نشان میدهد که کیفیت خدمات هوایی در سطح جهان تفاوت چشمگیری دارد. برخی از ایرلاینها، مانند South African Airways و KLM، توانستهاند با رعایت استانداردهای بالای پرواز و خدمات مشتری، در فهرست برترینها جای بگیرند. در مقابل، شرکتهایی مانند Tunisair و Aigle Azur به دلیل مشکلات گسترده در مدیریت پرواز و نارضایتی مسافران، در انتهای این لیست قرار دارند. این بررسیها میتوانند به مسافران کمک کنند تا در انتخاب ایرلاین خود دقت بیشتری داشته باشند و تجربهای بهتر از سفر هوایی خود رقم بزنند.