خط و نشان دوومیدانی کاران نتیجه داد ، فدراسیون عقب نشست

به گزارش بلاگ پو، تمام خط و نشان های فدراسیون دوومیدانی به اینجا ختم شد که احسان حدادی راهی آمریکا شد و برنامه حسن تفتیان تغییر چندانی ایجاد نشد. ماجرا از بازی های آسیایی آغاز شد و نتایجی که به دلخواه نبود. فدراسیون اظهار داشت که بعضی ورزشکاران انتظارات را براورده نکردند و نفر اول این فهرست، حسن تفتیان بود. دونده ای که هزینه های زیادی برای آماده سازی اش شد اما در جاکارتا نتوانست رکوردهای خوبی از خوب به جا بگذارد. این شرایط در کنار گرانی قیمت دلار، فدراسیون را رودروی بعضی ورزشکاران مثل احسان حدادی و حسن تفتیان قرار داد. مسوولان فدراسیون با تکیه بر این استدلال که رکوردها میزان وجه به هر ورزشکار را مشخص می نماید، گفتند که از اردوی مداوم خارجی خبری نیست. این خبر برای ورزشکارانی مثل احسان حدادی و حسن تفتیان که ارتباط خوبی با مربیان خارجی شان داشتند، خوش نبود و همین باعث شد در چند ماه اخیر، اصطکاک زیادی بین فدراسیون و این دو ورزشکار و البته تعدادی دیگر ایجاد گردد. البته در این بین یک تفاوت بود بین احسان حدادی و بقیه. احسان با تکیه بر چهارمین مدالش در بازی های آسیایی و مدالی که در المپیک 2012 لندن به دست آورد، در این زمینه مدعی تر بود تا جاییکه رضا صالحی امیری شخصا پای کار آمد و بعد از چند جلسه، بالاخره مقدمات سفر احسان به آمریکا فراهم شد.

خط و نشان دوومیدانی کاران نتیجه داد ، فدراسیون عقب نشست

در حالیکه گفته شده بود امکان تامین اعتبار مورد احتیاج احسان به دلار فراهم نیست و با این شرایط پیش بینی می شد احسان حدادی با مک ویلکینز همکاری نداشته باشد، اما در نهایت همه چیز آنطور که نایب قهرمان المپیک لندن می خواست، پیش رفت و احسان راهی آمریکا شد تا اردوی تمرینی خود با مک ویلکینز را در کمپ سن دیه گو از سر بگیرد. این اردو حدود دو ماه تا رقابت های قهرمانی آسیا به طول می انجامد و حدادی پس از آن احتمالا در کیش تمریناتش را ادامه می دهد که البته زمان حضور در کیش خیلی طولانی نیست و احتمالا اردویی سه هفته ای در این جزیره برگزار می گردد. این شرایط در حالی برای احسان رقم خورد که فدراسیون با وجود همه حرف هایی که از سوی مسوولانش زده شده بود، عقب نشست. این موضوع فقط در خصوص احسان حدادی اتفاق نیفتاد. گویا حسن تفتیان هم توانسته تا حدی خواسته هایش را جلو ببرد. تفتیان یکی از ورزشکارانی بود که بعد از احسان حدادی بیشترین هزینه ها در آستانه بازی های آسیایی برای آماده سازی اش شد، اما او نتوانست در دو ماده یک مدال برنز هم کسب کند و ناکام بزرگ در جاکارتا بود و همین موضوع اعتراض سایر ورزشکاران را هم به همراه داشت. با وجود این وضعیت اما شنیده می گردد که او این روزها برنامه سه هفته ای خود را در فرانسه و شهر پاریس هماهنگ نموده و فدراسیون هم که گفته بود اردوی خارجی برای ناکامان نخواهد داشت، زیر حرف خود زده و این دونده را به فرانسه می فرستد.

البته در اینکه فدراسیون باید ورزشکاران را حمایت کند، تردیدی نیست اما اینکه فدراسیون نتواند یک برنامه مدون برای ورزشکارش داشته باشد و پای آن بایستد هم نکته قابل تاملی است. موضوعی که در این رابطه به گوش می رسد کمی نگران نماینده است. ظاهرا تفتیان طی لابی هایی که با نماینده مجلس شهر و استانش داشته فدراسیون را متقاعد نموده که بخشی از هزینه های این اردوی سه هفته ای را بدهد و حالا اینکه چطور فدراسیون زیر حرف خود زده و اردوی خارجی را در نظر گرفته تعیین نیست و شاید هم فشارهای سیاسی در این بین دخیل بوده است.فدراسیون دوومیدانی می گوید هزینه تمرین سه هفته ای تفتیان در فرانسه حدود 40 میلیون تومان خواهد بود که آنها نیمی از این هزینه ها را پرداخت می نمایند. البته باید دید هزینه سایر اردوها چطور است و فدراسیون چطور می خواهد هفته های بعدی را مدیریت کند؟

4،2

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4656

به "خط و نشان دوومیدانی کاران نتیجه داد ، فدراسیون عقب نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان دوومیدانی کاران نتیجه داد ، فدراسیون عقب نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید