خلیج فارس متلاطم می گردد، کاهش 7 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر

به گزارش بلاگ پو، پیغام مساعدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر گفت: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی امروز و فردا است.

خلیج فارس متلاطم می گردد، کاهش 7 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر

وی اضافه نمود: از روز جمعه شرایط برای افزایش سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی بر روی دریا مهیا است و پیش بینی می گردد ضمن تداوم وزش باد تا روز دوشنبه، بر شدت وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه اضافه نموده گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر همین اساس از روز جمعه تا دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در روزهای شنبه و یکشنبه سرعت وزش باد به ویژه در بخش های مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر افزایش یابد.

مساعدی اضافه نمود: همچنین در روز جمعه به سبب افزایش موقت ناپایداری های جوی در برخی نقاط از نیمه شمالی خلیج فارس و شمال استان، گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: طی روزهای جمعه تا دوشنبه با توجه به نفوذ توده هوای سرد به جو استان پیش بینی می گردد دمای هوا به طور میانگین چهار تا هفت درجه سلسیوس کاهش یابد.

وی گفت: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا 30 تا 90 سانتیمتر و دور از ساحل در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی ساعات بعدازظهر امروز 120 سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت یک و 23 دقیقه، مد اول دریا ساعت شش و 41 دقیقه، جزر دوم دریا ساعت 11 و 29 دقیقه و مد دوم دریا ساعت 18 و 26 دقیقه خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3532

به "خلیج فارس متلاطم می گردد، کاهش 7 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج فارس متلاطم می گردد، کاهش 7 درجه ای دمای هوا در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید