رنگ قهوه ای، رنگی تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی

به گزارش بلاگ پو، همه افراد تمایل به زندگی در خانه ای زیبا و منحصر بفرد دارند و به همین خاطر طراحان داخلی همواره در پی یافتن ایده های ناب و معرفی برجسته ترین رنگ ها در طراحی داخلی هستند. بسیاری از افراد همواره به دنبال یافتن رنگی مناسب برای طراحی خانه خود هستند. در برخی مواقع نیز با وجود صرف هزینه های زیاد از نتیجه حاصل، رضایت چندانی ندارند. یکی از رنگ هایی که کم تر کسی در استفاده از آن دچار اشتباه می گردد، رنگ قهوه ای می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ قهوه ای از جمله رنگ های تاثیرگذار تلقی می گردد. این رنگ نمادی از زمین می باشد. استفاده از این رنگ نمایانگر این است که شما فردی مهمان نواز و خون گرم هستید. بعلاوه استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی داخلی خانه به شما این امکان را می دهد که در کنار آن از رنگ های دیگری هم استفاده نمایید. این رنگ طیف های مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. برای مثال شما می توانید از رنگ بژ یا قهوه ای تیره استفاده نمایید. در این جا به بیان ایده هایی مناسب در زمینه چگونگی استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

رنگ قهوه ای، رنگی تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از طیف رنگ قهوه ای

مزیت استفاده از رنگ قهوه ای، عدم احتیاج شما به استفاده از رنگ هایی که با این رنگ ست می گردد، می باشد. اگر تصمیم به استفاده از این رنگ به تنهایی دارید، بهتر است از طیف رنگی خنثی مانند رنگ کاراملی، کرمی، بژ یا نسکافه ای استفاده نمایید. اگر تمایل به القای حس و حالی از طبیعت با استفاده از این رنگ دارید، می توانید از المان های چوبی استفاده نموده و از استفاده وسایل براق خودداری نمایید. اگر فضای اتاق شما کوچک است، بهتر است از طیف روشن رنگ قهوه ای برای رنگ آمیزی دیوار و انتخاب المان ها استفاده نمایید. این کار علاوه بر بزرگتر نشان دادن اتاق به ایجاد فضایی آرام بخش نیز یاری خواهد نمود. برای در هم شکستن یکنواختی می توانید از بافت های مختلف استفاده نمایید.

استفاده از رنگ قهوه ای برای رنگ آمیزی دیوار

اگر وسیله هایی مانند مبلمان که از آن ها در طراحی خانه استفاده نموده اید، رنگ روشنی دارند بهتر است طیف تیره تری از رنگ قهوه ای را مورد استفاده قرار دهید. از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار غالب استفاده نمایید. در هنگام استفاده از این رنگ باید توجه داشته باشید که توازن لازم میان اجزای موجود در اتاق برقرار گردد. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ قهوه ای تیره باعث ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق می گردد.

استفاده از رنگ قهوه ای در فضای رسمی و غیر رسمی

رنگ قهوه ای از جمله رنگ هایی است که می توان از آن در بیش تر طراحی ها، از طراحی دفتر کار گرفته تا طراحی اتاق خواب استفاده کرد. دلیل این امر، وجود رنگ قهوه ای در اکثر فضاهای اطراف می باشد. استفاده از ین رنگ برای جایگاه های چرمی و یا در دیگر بافت ها، به راحتی باعث ایجاد نمایی زیبا می گردد.

طیف های مختلف رنگ قهوه ای

برای ساخت رنگ قهوه ای، از ترکیب رنگ هایی مانند قرمز، زرد و آبی استفاده می گردد. به همین خاطر هر یک از طیف های رنگ قهوه ای نیز زیر رنگ جداگانه ای دارد. همین امر فضای بازی برای انتخاب طیف مناسب رنگ قهوه ای در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال استفاده از رنگ قهوه ای در کنار آبی فیروزه ای نمای بسیار زیبا و آرام بخشی ایجاد می نماید. اما گر تمایل به طراحی فضایی سرزنده و انرژی بخش دارید می توانید از رنگ قهوه ای در کنار رنگ زرد یا طلایی استفاده نمایید. از نمونه ایده های منحصر بفرد و مدرن می توان به استفاده از رنگ قهوه ای با رنگ بنفش نام برد. برای مثال استفاده از قهوه ای شکلاتی در کنار رنگ یاسی نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه

از آن جا که رنگ قهوه ای طیف رنگی متنوعی داشته و راه های زیادی برای استفاده از این رنگ در طراحی داخلی وجود دارد، این رنگ به رنگی محبوب در میان افراد تبدیل شده است. استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی آشپزخانه نیز کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال استفاده از کابینت های چوبی و کانتر قهوه ای رنگ از نمونه ایده هایی است که با استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رنگ قهوه ای در کنار الگوهای مختلف

الگوها می توانند در عین خنثی بودن، نمای جذاب و چشمگیری نیز ایجاد نمایند. برای مثال استفاده از شکل های هندسی مانند دایره، مربع، زیگزاگ و غیره که در آن ها از رنگ قهوه ای یا رنگ های تیره استفاده شده است، می تواند از ایده های کاربردی در این زمینه باشد. برای انتخاب رنگ مناسب این الگوها نیز می توانید از رنگ هایی مانند برنز یا رنگ های متالیک استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های دیگر در کنار رنگ قهوه ای

همان طور که قبلا گفته شد، رنگ قهوه ای از جمله رنگ های خنثی به شمار می آید و به همین خاطر می توان از رنگ های مختلف در کنار این رنگ استفاده کرد. استفاده از رنگ قهوه ای در کنار رنگ های پاستیلی برای فضاهایی مانند مهدکودک ها بسیار مناسب می باشد. این در حالی است که برای طراحی اتاق نشیمن بهتر است از رنگ های سرزنده تری در کنار رنگ قهوه ای استفاده گردد. در طراحی های مدرن از رنگ قهوه ای در کنار یک رنگ خنثی استفاده می گردد. برای مثال می توانید از کوسن های قهوه ای تیره بر روی مبلمانی به رنگ بژ استفاده نمایید.

نکات پایانی

بیش تر افراد تصور می نمایند رنگ قهوه ای بیشتر برای فصول پاییز و زمستان مناسب می باشد. اما بد نیست بدانید استفاده از رنگ های دیگر در کنار این رنگ و ایجاد تلفیقی مناسب، این رنگ را به رنگی چهار فصل تبدیل می نماید. به طور خلاصه می توان گفت رنگ قهوه ای رنگی است که هیچ گاه از مد نرفته و در طراحی کلاسیک از آن استفاده می گردد. توجه داشته باشید که از زیر رنگ های رنگ قهوه ای برای ایجاد تلفیقی مناسب استفاده نمایید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ساختمانچی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17344

به "رنگ قهوه ای، رنگی تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ قهوه ای، رنگی تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید