روستای عروسکی ژاپن ؛ ساخته بانوی 70 ساله!

به گزارش بلاگ پو، عروسک ها همه جای روستای عروسکی حضور دارند و تعداد آن ها 10 برابر ساکنان واقعی دهکده است.

روستای عروسکی ژاپن ؛ ساخته بانوی 70 ساله!

برای سفر به لیست قیمت تور ژاپن با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

روستای عروسکی ژاپن ؛ ساخته بانویی 70 ساله است. وقتی به این روستای جالب وارد می شویم؛ تمام ساکنان عروسکی آن را در جاهای مختلف می بینید. تعدادی از آن ها با لباس های روشن جلوی یک مغازه جمع هستند، برخی با لباس های زمستانی در ایستگاه اتوبوس منتظرند، پیرزن ها کنار جاده نشسته و به مزارع زل زده اند. عروسک ها همه جا هستند و تعداد آن ها 10 برابر ساکنان واقعی روستا است.

روستای ناگارو در جزیره جنوب غربی شیکوکو در ژاپن، ساکنان زیادی داشته؛ اما در طول سال ها، جمعیت آن به علت مهاجرت جمعیت جوان برای پیدا کردن کار و زندگی بهتر به شهرها، بسیار کاهش یافته است و تنها جمعیت پیر در آن باقی مانده اند.

قصه ساخت روستای عروسکی

خانم آیانو تسوکیمی پس از چند دهه زندگی در کلانشهر اوزاکا به خانه اش در ناگورو بازگشت. او از این که زادگاه خود را شبیه شهر ارواح می دید بسیار غمگین شد؛ زیرا بیشتر دوستان او از جهان رفته بودند. به همین دلیل برای یادبود آن ها آغاز به ساختن عروسک هایی به اندازه واقعی افرادی که دیگر نبودند، کرد و آن ها را در هر سوی این روستا قرار داد.

تسوکیمی ایده ساخت عروسک را وقتی در حال ساختن مترسک برای مزرعه سبزیجاتش بود کشف کرد؛ زیرا یکی از مترسک ها، به نظر او شبیه پدرش بود و همین ایده ذهن او را برانگیخت.

در طول 12 سال، تسوکیمی بیش از 400 عروسک روی پایه چوبی ساخته و با روزنامه، نی و پارچه آن ها را پوشانده و حجم داده و سپس لباس های قدیمی و مناسب بر تن آن ها نموده است.

تسوکیمی باید در طول روز به آن ها توجه کند و مراقب این دوستان عروسکی خود باشد تا در معرض آفتاب و باران قرار نگیرند. این عروسک ها گردشگران بی شماری به روستای عروسکی جذب می نمایند. روستای ناگورو هم اکنون فقط 35 نفر جمعیت دارد!

برای خواندن مطالب روزآمد و گوناگون از خبرنگاران، جامع ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18475

به "روستای عروسکی ژاپن ؛ ساخته بانوی 70 ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای عروسکی ژاپن ؛ ساخته بانوی 70 ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید