رونمایی از 7 محصول استراتژیک و فناورانه در حوزه بهداشت و سلامت

به گزارش بلاگ پو، هفت محصول استراتژیک حوزه بهداشت و سلامت با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی شد.

رونمایی از 7 محصول استراتژیک و فناورانه در حوزه بهداشت و سلامت

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از این 7 محصول فناورانه که در حاشیه دهمین گردهمایی مدیران فناوری و رؤسای مراکز رشد فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار گردید، اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی بخش کوچکی از همکاری های معاونت علمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم که با نمایش این محصولات ارائه شد. معاونت علمی به صورت جدی در حوزه بهداشت، تجهیزات بهداشتی و دارو مشغول فعالیت است. به گونه ای که سال گذشته بیشترین اعتبارات را به توسعه فناوری های این حوزه اختصاص دادیم. همچنین رقم قابل توجهی با بستن قرارداد برای فراوری محصولات دارویی و داروهای جدید در حوزه بیوتکنولوژی و شیمیایی اختصاص یافت.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان که بسیاری از آنها نوپا هستند، با فعالیت خود آینده این حوزه را تضمین می نمایند تا با ورود محصولات فناورانه آنها به جامعه زندگی تک تک افراد بهبود و ارتقا پیدا کند. همچنین اشتغال زایی که به واسطه فعالیت این شرکت ها ایجاد می گردد، قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، دستگاه رادیولوژی دیجیتال، دستگاه اتوکلاو سریع رومیزی، دستگاه لامپ نوری مرئی میکروب کشی، دستگاه فشار هوایی مثبت 2 سطح بای پپ، پست فراوری هیدروکسی آپاتید کربناته نانو ساختار، ماده اولیه دارویی سیتاگلیپتین و هلیوم مایع محصولاتی هستند که در این مراسم رونمایی شدند.

با فراوری این محصولات کوشش محققان و فناوران ایرانی به بار نشست و این محصولات پیشرفته ایران ساخت در حوزه بهداشت سلامت پس از فراوری وارد بازار شده اند.

این 7 محصول شامل هلیوم مایع دستگاه MRI، پنل روشنایی و ضد عفونی نماینده ایمن برای انسان، اکسیژن ساز بای پپ، رادیولوژی دیجیتال، نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار، دستگاه اتوکلاو FLASH22 و ماده موثره داروی سیتاگلیپتین است.

هلیوم مایع دستگاه MRI که نقش خنک نماینده این دستگاه را ایفا می نماید، برای اولین بار در ایران فراوری شده و با فراوری آن، ایران چهارمین کشور فراورینماینده این مایع در جهان به حساب می آید.

پنل روشنایی و ضد عفونی نماینده ایمن برای انسان مدل ناهید دارای گواهینامه ثبت اختراع است و کاربردهایی مانند روشنایی محیط کار و بیمارستان، ضدعفونی نماینده سطوح و هوا و ایمنی برای چشم و پوست نوزادان، اطفال و بزرگسالان دارد.

اکسیژن ساز بای پپ یکی از محصولات دانش بنیان است که کم مصرف ترین و کم جاترین اکسیژن ساز 5 لیتر در دقیقه ایرانی موجود در بازار است که 290 وات برق مصرف می نماید.

دستگاه رادیولوژی دیجیتال به عنوان اولین دستگاه فراوری مستقل شده ایرانی توسط یکی از شرکت های دانش بنیان است که در داخل طراحی و فراوری شده و به جز 3 قطعه، تمام قطعات آن ایرانی است؛ این محصول علاوه بر اخذ استاتداردهای ملی و بین المللی، تا چند ماه آینده گواهینامه CE اروپا را اخذ می نماید. ظرفیت فراوری این محصول، 150 دستگاه در سال است و قیمت آن نسبت به مشابه خارجی 30 درصد کمتر است.

دستگاه اتوکلاو FLASH22، دارای صفحه نمایش لمسی، سیکل فوق سریع در 6 دقیقه، سیستم PLC و مانیتورینگ جهت کنترل دما و فشار به صورت اتوماتیک است و قابلیت اتصال USB جهت ذخیره سازی اطلاعات، قابلیت جابجایی آسان و مصرف برق فوق العاده کم را دارد.

نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار نیز دیگر محصول دانش بنیان است که به دلیل سازگاری زیستی، زیست فعالی و قابلیت اطمینان کاربردی در بدن، به طور گسترده برای کاربردهای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و آرایشی بهداشتی استفاده می گردد.

ماده موثره داروی ضد دیابت سیتاگلیپتین که تا پیش از این به کشور وارد می شد، بدون انتقال فنی و به صورت بومی ساخته شده است و ظرفیت فراوری آن 3 تن در سال و جوابگوی احتیاج کشور و 7 شرکت فراورینماینده این دارو است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8195

به "رونمایی از 7 محصول استراتژیک و فناورانه در حوزه بهداشت و سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 7 محصول استراتژیک و فناورانه در حوزه بهداشت و سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید