رکورد دوچرخه سوار انگلیسی با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت ، دوچرخه تندتر از ماشین

به گزارش بلاگ پو، دوچرخه اش را وصل کرد به یک کامیون پرسرعت و مدام روی پدال فشار آورد. سرعتش حتی از خودروهای پرسرعت کنار جاده هم بیشتر بود.

رکورد دوچرخه سوار انگلیسی با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت ، دوچرخه تندتر از ماشین

به گزارش خبرنگاران، باورش سخت است، ولی جیسون روک با دوچرخه ای که اختراع کرد، توانست 177 کیلومتر در ساعت پدال بزند و رکورد سریع ترین دوچرخه سوار جهان را بشکند.

جیسون روک، رکورددار 42 ساله راندن با دوچرخه، از مدت ها قبل خیال داشت که نامش را در تاریخ ثبت کند برای همین هم دست به کار شد و یک دوچرخه عجیب طراحی کرد. وسیله ای که بتواند سرعت بالای 170 کیلومتر در ساعت را تاب بیاورد.

او که یک مغازه دوچرخه فروشی دارد، توانست با صرف 5 هزار پوند(25 میلیون تومان) و در طی 10 روز، دوچرخه عجیبش را بسازد. این مرد ماجراجو می گوید: دنبال طراحی دوچرخه ای بودیم که در عین کم وزن بودن، استحکام داشته باشد، قبل از هرچیز سراغ قالب اصلی کار رفتم و سعی کردم تقویتش کنم، بعد چرخ ها را باریک و مقاوم کردم. اولویت مان غیر از استحکام و کیفیت، این بود که دوچرخه مان تا حد امکان مقرون به صرفه باشد.

برای این که سرعت سرسام آور این دوچرخه سوار ماجراجو دستتان بیاید، باید بدانید که سریع ترین دوچرخه سواران جهان حداکثر 50 کیلومتر در ساعت سرعت داشته اند و رکورد سریع ترین دوچرخه سواری، همین یک سال پیش با سرعت 134 کیلومتر در ساعت به نام یک دوچرخه سوار آلمانی ثبت شده بود. جیسون روک ادامه می دهد: مشکل بعدی مان، پیدا کردن کامیونی بود که بتواند با سرعت سرسام آور 170 کیلومتر بر ساعت رانندگی کند، چون قرار بود من و دوچرخه ام به بخش عقبی این کامیون وصل شویم و همزمان با سرعت گرفتن کامیون، ما هم رکاب بزنیم.

در چنین حالتی، فقط یک لغزش کوچک کافی است تا کنترل دوچرخه از دستتان در برود و از جاده خارج شوید. اگر خیلی شانس بیاورید، ممکن است دست و پایتان بشکند و هزار و یک مشکل دیگر هم دامنتان را بگیرد.

جیسون روک خوش شانس اما یک استثنا بود و توانست با سرعت عجیبش در دوچرخه سواری رکورد جهان را هم بشکند. او می گوید: متوجه تمام خطرات این موضوع بوده ام ولی سراغش رفتم، چون بامزه و خیلی چالش برانگیز بود. روحیه ام طوری است که همواره از کارهای عجیب و غریب و چالشی لذت می برم.

دوچرخه سوار عجیب و ماجراجو، بعد از اینکه این حرف ها را می زند، سوار دوچرخه اش می گردد، با سرعت رکاب می زند و با فریاد می گوید: انسان برای این که نامش در تاریخ ماندگار گردد، باید ریسک کند و من این کار را کردم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 70904

به "رکورد دوچرخه سوار انگلیسی با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت ، دوچرخه تندتر از ماشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد دوچرخه سوار انگلیسی با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت ، دوچرخه تندتر از ماشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید