زمان رسیدگی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی کاهش یافت

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، مجید حقی درباره زمان پاسخگویی به شکایات مردمی در سامانه 195 با بیان اینکه در سال 91 زمان پاسخگویی به طور میانگین حدود 3 ماه بود، گفت: زمان پاسخگویی و رسیدگی به شکایت در سال 98 به متوسط 6 روز کاهش یافته است.

زمان رسیدگی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی کاهش یافت

معاون معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیشترین شکایت در حوزه اینترنت ثابت را جمع آوری سرویس با 29 درصد (از میزان کل شکایت ها) بیان کرد و گفت: با بررسی های اجرا شده معین شد که به دلیل رقابت اپراتورها با یکدیگر درخواست جابجایی با جمع آوری سرویس، مدت طولانی زمان می برد و مشترک انتظار دارد به طور مثال در یک ساعت و یا یک روز این جابجایی انجام شود که به دلیل افزایش زمان جابجایی باعث اعتراض مشترک می شود.

وی عدم تضمین کیفیت سرویس با 19 درصد (از میزان شکایت ها) را یکی دیگر از بیشترین شکایت های ارجاع شده به سامانه 195 خاطرنشان کرد و اضافه کرد: به طور مثال مشترکی سرویسی را با یک سرعت معینی دریافت می کند و در استفاده از آن این شبهه ایجاد می شود که سرویس دریافتی سرعتی کمتر از سرعت مقرر دارد و همین باعث ارجاع شکایت به سامانه 195 می شود.

حقی، یکی دیگر از موارد شکایت های مردمی را ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب با 15 درصد شکایت بیان نمود و گفت: عدم رعایت تعرفه سرویس ها یکی دیگر از شکایت های مشترکین به سامانه 195 است.

وی درباره شرایط شکایت ها در حوزه اینترنت سیار نیز با بیان اینکه 15 درصد شکایت ها به عدم ارسال و دریافت پیامک ها اختصاص دارد، اضافه کرد: مسائل مربوط به آنتن دهی 3G و 4G با 13 درصد و مسائل مربوط به آنتن دهی 2G نیز با 13 درصد در رتبه های بعدی شکایت های ارجاع شده به سامانه 195 قرار دارند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به شکایت های مربوط به ارتباطات ثابت اشاره کرد و با بیان اینکه قطع خط و ارتباط با 39 درصد بیشترین موارد شکایت در این حوزه است، گفت: قطعی مربوط به عدم پرداخت بدهی و اختلافاتی که مشترکین در این حوزه با شرکت مخابرات دارند بیشترین حجم شکایت ها را در حوزه ارتباطات ثابت به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات این موارد را به صورت مورد به مورد بررسی کرده و تمام مستندات مربوط به رعایت حقوق مشترک را مشاهده می کند و حتی در مواقعی که منجر به جمع آوری خط تلفن هم شده با تدابیری، خطوط جمع آوری شده مجدد راه اندازی و رضایت مشترک جلب شده است.

حقی، عدم ارائه خدمات پشتیبانی با 21 درصد را یکی دیگر از شکایت های مشترکین در حوزه تلفن ثابت بیان کرد و گفت: حجم بالای شکایت ها در این حوزه نشان می دهد که مطالبات مشترکین از صرف داشتن خط تلفن ارتقا پیدا کرده و به دنبال دریافت سرویس ها و پشتیبانی بهتر هستند و مشترکین توقع کیفیت بهتر سرویس و در نهایت احترام دارند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15949

به "زمان رسیدگی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رسیدگی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید