ساختمان موزه های کشور ایمنی کافی را ندارند

به گزارش بلاگ پو، ساختمان موزه های کشور

مدیر کل موزه های کشور با تاکید بر اینکه مخازن نگهداری اشیاء موزه ای در مکان هایی با ایمنی کافی قرار دارند گفت که برخی از ساختمان موزه های کشور ایمنی لازم و کافی را ندارند. بر اساس گزارش ایرنا محمد رضا کارگر، مدیر کل موزه های کشور گفت: بیشتر بناها و ساختمان موزه های کشور مکان یابی شده و در مناطقی ساخته شده اند که کمترین میزان آسیب را در برابر بلایای طبیعی داشته باشند اما برخی از موزه های کشور مانند کاخ گلستان به دلیل قدمت تاریخی آن ها احتمالا مقاومت کمتری خواهند داشت. با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد خبر نداشتن ایمنی کافی برخی از ساختمان موزه های کشور بیشتر بخوانیم.

ساختمان موزه های کشور ایمنی کافی را ندارند

محمدرضا کارگر اضافه کرد: علاوه بر اینکه برخی از ساختمان های موزه های کشور ایمنی لازم و کافی را ندارند اما تلاش بر این بوده که مخازن موزه ها در مکان هایی ایمن بنا شده و همچنین مقررات مشخصی برای جابجایی اشیا در هنگام بروز حوادث وجود دارد. وی گفت: نحوه چیدمان اشیا تاریخی نیز به گونه ای است که در مواقع اضطراری و هنگام نیاز به جابجایی آنها و انتقال به مکان های ایمن این کار به راحتی انجام گیرد. کارگر اضافه کرد که خوشبختانه با توجه به اقدامات پیشگیرانه ای که در نظر گرفته شده بود، بارندگی ها و سیل اخیر هیچ گونه خسارتی را به ساختمان موزه های کشور و یا خود آن ها وارد نکرده است.

وی شرح داد: با توجه به حجم بارندگی های اخیر و گستردگی آن ها و همچنین جاری شدن سیل، برای رعایت موارد احتیاطی برخی از مخازن موزه ها تخلیه و یا جابه جا شدند تا در صورت نفوذ آب به آن ها آثار تاریخی آسیب نبیند. کارگر یادآور شد که اداره کل میراث فرهنگی استان های درگیر سیل با ایجاد سیل بند و با استفاده از گونی های شن و ماسه مانع از نفوذ آب به موزه های این استان ها شدند. از طرف دیگر برخی از موزه ها هم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در زمان جاری شدن سیل تعطیل شده تا امکان اجرای اقدامات پیشگیرانه و جا به جایی ها برای آن ها وجود داشته باشد.

محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه های کشور اضافه کرد: برخی از اماکن تاریخی مانند قلعه فلک الافلاک خرم آباد که به عنوان موزه نیز استفاده می شدند همچنان تعطیل بوده که به پس از انجام امور کارشناسی و تکمیل بررسی های کافی این موزه نیز بازگشایی خواهد شد. وی گفت: تمام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نفوذ آب و خسارت سیل به ساختمان موزه های کشور در استان های خوزستان، کرمانشاه و لرستان به طور کامل اجرا شده است و نگهداری و حفاظت از آثار تاریخی در اولویت برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان ها و اداره کل موزه ها واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6487

به "ساختمان موزه های کشور ایمنی کافی را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان موزه های کشور ایمنی کافی را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید