شرط حمایت از آزمایشگاههای فناوری

به گزارش بلاگ پو، دکتر رضا اسدی فرد در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نقش فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در پذیرش و جذب آزمایشگاه های توانمند و پیشتاز برای توسعه کیفیت خدمات خود گفت: تا کنون بیش از 920 مجموعه از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت های خصوصی به جمع اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی پیوسته اند که این اندازه با ادامه فرایند تعامل و جذب مجموعه هایی که از توانمندی و شرایط لازم برخوردار باشند، رو به افزایش است.

شرط حمایت از آزمایشگاههای فناوری

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی از مراکز آزمایشگاهی واجد شرایط گفت: یکی از مهم ترین اولویت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، حمایت از توانمندسازی مراکز آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: این حمایت در سرفصل های مختلفی چون استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات، خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، خرید نمونه های مرجع و استقرار نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی صورت می گیرد.

اسدی فرد رتبه بندی و ارزیابی آزمایشگاه های عضو را گامی در راستای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی شبکه دانست و گفت: آزمایشگاه های عضو شبکه در راستای ترغیب و تشویق نسبت به ارائه خدمات مطلوب و مشتری مداری، به طور مستمر ارزیابی و رتبه بندی می شوند. بر همین اساس آزمایشگاه ها بر اساس معیارهای مختلفی رتبه بندی شده و هرساله کارشناسان و مدیران آزمایشگاه های برتر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی با بیان این که میزان برخورداری آزمایشگاه ها از حمایت ها به عملکرد و رتبه آن ها بستگی دارد افزود: بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد مراکز عضو که هر سال انجام می شود مجموعه هایی که از امکانات موجود خود بهتر استفاده کرده باشند، می توانند از حمایت شبکه برای خرید دستگاه های نو بهره مند شوند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، توسعه دانش و فناوری حوزه های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان و متخصصان را یکی دیگر از حمایت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی برشمرد و افزود: تبادل تجربه ها و اطلاع از تازه ترین دستاوردهای دانشی و فناورانه دانش آزمایشگاهی یکی از اولویت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است.

وی افزود: بر همین اساس، کاربران، متخصصان و کارشناسان آزمایشگاه ها ذیل کارگروه های تخصصی شبکه آزمایشگاهی، گرد هم می آیند و در رویدادهای مختلفی چون کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و تبادل دانش شرکت می کنند.

اسدی فرد گفت: رویکرد شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از آغازین روزهای فعالیتش، حمایت از پژوهش و توسعه فناوری های راهبردی بوده و در سال جاری هم با حمایت از فعالان زیست بوم پژوهش و نوآوری از جمله دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی به شیوه های گوناگون ادامه خواهد یافت.

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50732

به "شرط حمایت از آزمایشگاههای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط حمایت از آزمایشگاههای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید