عروسک های محلی ترکمن را در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ببینید

به گزارش بلاگ پو، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: علاقه مندان به هنرهای سنتی و فرهنگ بومی، با حضور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، می توانند علاوه بر بازدید و خرید محصولات صنایع دستی این استان، با عروسک های محلی ترکمن نیز آشنا شوند.

عروسک های محلی ترکمن را در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ببینید

مریم حاجی ابراهیمی، امروز آدینه 17 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با اعلام این خبر اضافه نمود: در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران عروسک های محلی ترکمن، شاهکوه و شهرستانهای مینودشت و آق قلا در غرفه ای که با عنوان عروسک های محلی کشور برپا شده است، به نمایش در آمده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از حضور هنرمندان گلستانی در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) در تهران با هدف معرفی محصولات صنایع دستی بومی استان ، فروش ، بازاریابی و اشتغال در این حوزه اطلاع داد و گفت: غرفه استان گلستان میزبان علاقه مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

حاجی ابراهیمی گفت:8 هنرمند گلستانی در رشته های چرم دوزی ،رودوزی های سنتی ،البسه سنتی،نساجی سنتی ،بافته های داری و غیر داری ،زیورآلات ترکمن و سوزندوزی ترکمن در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی(عیدانه) تهران شرکت کردند.

او گفت: در بخش سیاه چادرهای این نمایشگاه , هنرمند گلستانی با سیاه چادر ترکمن شرکت کرده و در آن آداب و سنن ترکمن ، صنایع دستی و غذاهای محلی ترکمن را عرضه و به نمایش گذاشته است.ْ

حاجی ابراهیمی با اشاره به این که در نمایشگاه سال جاری نقشه ایران طراحی و هر استان روی نقشه جانمایی شده است، بیان نمود: در این نمایشگاه سفره هفت سین هر استان با توجه به آداب و رسوم آن استان چیدمان شده است و استان گلستان نیزچیدمان سفره هفت سین داشته است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11001

به "عروسک های محلی ترکمن را در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک های محلی ترکمن را در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید