علت تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشت فردوسی چه بود؟

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، این مجموعه فرهنگی از پذیرش بازدیدنمایندگان معذور است و از شهروندان درخواست داریم تا زمان برطرف محدودیت های کرونا از مراجعه به آرامگاه فردوسی خودداری نمایند.

علت تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشت فردوسی چه بود؟

ابولفضل مکرمی فر اضافه نمود: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، موزه ها و باغ موزه ها تعطیل است، روز گذشته 25 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز بزرگداشت فردوسی این مجموعه فرهنگی تعطیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی ادامه داد: نه تنها آرامگاه فردوسی بلکه تمامی اماکن فرهنگی تاریخی از فروردین ماه که شرایط شهر مشهد قرمز و سپس نارنجی شد، به صورت عمومی تعطیل شد.

برای پیگیری بیشتر موضوع سراغ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز رفتیم. مهدی قلیان هم با بیان اینکه تمامی آیین های مذهبی، اجتماعی و سیاسی در مکان های سربسته در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است، به خبرنگار ایبنا گفت: تعطیلی آرامگاه فردوسی مختص به روز گذشته نبوده و از زمانی که مشهد به حالت قرمز و سپس نارنجی تغییر شرایط داد تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی تعطیل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد لغو مراسم روز فردوسی نیز گفت: نامه ای از طرف شهرداری مبنی بر برگزاری بزرگداشت فردوسی در مکان سربسته، در آرامگاه وصول شد ولی با توجه به شرایط کرونایی و به منظور سلامت مردم، این مجوز داده نشد.

قلیان ضمن تشکر از مسئولینی که به جهت سلامت مردم این اجتماع را برگزار نکردند، ادامه داد: انجام مراسم در شرایطی که در فضای آزاد و با حداقل افراد و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام گردد، مانعی ندارد.

وی توضیح داد: هم اکنون شرایط مشهد شکننده است و این شرایط نباید منجر به عادی سازی فاصله گذاری های اجتماعی گردد.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48526

به "علت تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشت فردوسی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشت فردوسی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید