عکس ، عربستان برای گران ترین نقاشی دنیا گالری می سازد

به گزارش بلاگ پو، یک مورخ هنری مدعی شده است، عربستان سعودی قصد دارد گالری هنری را برای نمایش نقاشی سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی بنا کند.

عکس ، عربستان برای گران ترین نقاشی دنیا گالری می سازد

به گزارش خبرنگاران ، تابلو نقاشی سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی از زمانی که در حراجی سال 2017 به قیمت 450 میلیون دلار فروخته شد، از نظرها مخفی شده است و موقعیت مکانی و شرایط آن نامشخص است.

اما مارتین کِمپ مورخ هنری اهل بریتانیا در جشنواره ادبی چلتنهام بیان نمود ممکن است به زودی بتواند اطلاعات بیشتری درباره این نقاشی ارائه کند.

  • یک هنرمند نقاش 1000 تابلوی خود را سوزاند
  • نقاشی دیوید هاکنی 21 میلیون پوند فروخته شد
  • عکس | نمایش آثار هنرمندان دوران ماقبل تاریخ در لوور پاریس

کمپ بیان نمود به عربستان سعودی فراخوانده شده بود تا به دعوت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، این تابلو نقاشی را بررسی کند. به گفته کمپ، ولیعهد عربستان سعودی قصد دارد ساختمانی را به عنوان گالری هنری بنا کند و گران ترین تابلو نقاشی جهان را در آن به نمایش بگذارد.

سالواتور موندی به طور رسمی در شعبه نیویورک حراجی کریستیز از طریق بدر بن عبدالله که گمان می رود نماینده بن سلمان بوده خریداری شد. این نقاشی به قیمت 450 میلیون دلار چکش خورد و به گران ترین تابلو نقاش تبدیل شد که تا به امروز در یک حراجی فروخته شده است. این نقاشی از زمانی که در حراجی کریستیز فروخته شده است در هیچ مکانی به نمایش گذاشته نشده است.

کمپ در جشنواره ادبی چلتنهام بیان نمود: این نقاشی در عربستان سعودی است و این کشور در حال ساختن گالری هنری است که فکر می کنم تا سال 2024 ساخت آن به اتمام برسد.

کمپ که استاد دانشگاه ممتاز بازنشسته در رشته تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد است، پس از اینکه سالواتور موندی در سال 2005 فقط به قیمت 1,175 دلار به دلالان هنری نیو اورلینز فروخته شد، نقش تاثیرگذاری در نسبت دادن این نقاشی به لئوناردو داوینچی نقاش ایتالیایی رنسانس داشت.

12 سال بعد، پرتره ای از مسیح (ع) در مقابل مجموعه داران هنری در نیویورک به نمایش درآمد. این آخرین باری بود که این نقاشی در مقابل عموم مردم به نمایش گذاشته شد. از آن زمان تا به امروز گزارش های تایید نشده ای از حضور این نقاشی در انباری واقع در سوئیس و کشتی شخصی محمد بن سلمان خبر داده اند.

پرتره مسیح (ع) اثر داوینچی که از آن به عنوان نسخه مردانه مونالیزا هم یاد می شود، مسیح (ع) را درحالی به تصویر می کشد که دست راستش را برای مناجات بلند کرده است و یک گوی شفاف در دست چپش واقع شده است.

این نقاشی در سال 2005 در گالری سن چارلز در نیو اورلینز واقع در ایالات متحده ارائه شده بود. با توجه به اینکه نسخه های متعددی از تصویر این نقاشی وجود دارد، بسیاری از کارشناسان هنری گمان می کردند این نقاشی نسخه تقلبی تابلو اصلی باشد.

این نقاشی در نمایشگاه های هنری بزرگی از جمله نمایشگاه سال 2011 آثار داوینچی در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شد.

با این حال هنوز مورخان هنری درباره اصالت این نقاشی هم نظر نیستند. برخی معتقدند داوینچی فقط در خلق بخش هایی از این نقاشی نقش داشته است و اصالت آن به طور کلی قابل تایید نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67464

به "عکس ، عربستان برای گران ترین نقاشی دنیا گالری می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، عربستان برای گران ترین نقاشی دنیا گالری می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید