قدیمی ترین خانه تاریخی خوزستان در دست مرمت

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر، از مرمت قدیمی ترین خانه تاریخی استان خوزستان در این شهرستان اطلاع داد.

قدیمی ترین خانه تاریخی خوزستان در دست مرمت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علی محمد چهارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، دیروز شنبه 6 مرداد 97 با اعلام این خبر اضافه کرد: خانه های زیادی در استان خوزستان و شهرستان شوشتر موجود است که هر کدام از این آثار هم نظر تاریخی و هم از نظر معماری از اهمیت خاصی برخوردار می باشند که خانه جزایری نمونه بسیار خوبی از آن هاست.

او با بیان اینکه خانه جزایری بنا بر اظهارات مالکین بنا و همچنین شکل و فرم معماری آن مربوط به دوره صفویه است، اضافه کرد: این اثر ارزشمند از نظر معماری جزء خانه هائی است که تزئینات بکار رفته در آن، در هیچ جائی دیگر از خانه های شوشتر بکار نرفته است . نمونه این مدعا گچبری های این خانه و رسمی بندی انتهای ایوان آن است.

چهارمحالی درخصوص مرمت این بنا اطهار کرد: کار مرمت این بنا از روز های گذشته شروع شده و در نظر است تا ایوان و رسمی بندی آن استحکام بخشی و بخش های تخریب شده آن تکمیل و اصطلاحا دوخت و دوز گردد، همچنین تاق اتاق پستو که در پشت ایوان واقع شده است تعمییر و باز سازی می گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: کار مرمت این بنا توسط حاج حسین معماریان و از محل اعتبارات مشارکتی در حال اجرا است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10429

به "قدیمی ترین خانه تاریخی خوزستان در دست مرمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین خانه تاریخی خوزستان در دست مرمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید