لاکپشت های دریایی برای تخم گذاری به سواحل بوشهر آمدند

به گزارش بلاگ پو، لاکپشت های دریایی مانند سال های گذشته برای لانه گزینی و تخم گذاری به سواحل و جزایر استان بوشهر آمده اند.

لاکپشت های دریایی برای تخم گذاری به سواحل بوشهر آمدند

به گزارش از ، کارشناس موزه و ژنتیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس سنگواره های موجود و فرضیات مختلف حضور لاکپشت های دریایی در سطح کره زمین و دریا ها به حدود 275 میلیون سال قبل و به دوره ژوراسیک از تاریخ زمین شناسی بر می گردد.

حسین جعفری اضافه کرد: از قرن 18 میلادی به بعد افزایش جمعیت و مصارف انسانی و عوامل دیگر همچون آلودگی در سطوح مختلف باعث کاهش جمعیت این خزنده شده است. لاکپشت های دریایی برای تخم گذاری به سواحل شنی عزیمت می نمایند به سواحلی که در آنجا متولد شده اند.

او ادامه داد: همه ساله در سواحل و جزایر استان بوشهر از جمله پارک ملی دریایی نایبند، جزایر ام الگرم و نخیلو در پارک ملی دریایی دیر نخیلو، جزایر خارگ و خارگو شاهد حضور لاکپشت های دریایی برای لانه گزینی و تخم گذاری هستیم.

کارشناس موزه و ژنتیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان نمود: گونه هایی که برای تخم گذاری به سواحل مناطق یاد شده مراجعه می نمایند در مرتبه اول گونه پوزه عقابی با نام علمی (Eretmochelys) که پراکنش وسیعی در استان بوشهر دارد و در مرتبه دوم لاکپشت سبز با نام علمی (chelonian mydas) فقط در جزیره خارگ و خارگو برای تخم گذاری به ساحل مراجعه می نماید.

جعفری ادامه داد: پایش لاکپشت های دریایی همه ساله در مناطق یاد شده در استان بوشهر انجام می گردد. سال جاری نیز پایش لاکپشتان دریایی با حمایت یکی از شرکت های پتروشیمی در حال اجراست.

او بیان کرد: پایش لاکپشتان شامل حراست و پاکسازی از زیستگاه های تخم گذاری، بیومتری لاکپشت ها، بیرومتری و شمارش تخم لاکپشت ها و تگ گذاری آن ها است.

این کارشناس محیط زیست گفت: مساعدت اقتصادی شرکت پتروشیمی و همچنین همراهی جوامع بومی محلی هر منطقه نقش موثری در انجام پایش لاکپشت ها دارد.

ک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26128

به "لاکپشت های دریایی برای تخم گذاری به سواحل بوشهر آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاکپشت های دریایی برای تخم گذاری به سواحل بوشهر آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید