ماجرای بازداشت فریدون عباسی در مسکو چه بود؟

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن تکذیب شایعات منتشر شده در فضای مجازی تاکید نمود: ادعای بازداشت من در فرودگاه مسکو کذب محض است و فقط برای تخریب سفر هیئت پارلمانی مجلس به مسکو، صورت می گیرد.

ماجرای بازداشت فریدون عباسی در مسکو چه بود؟

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

امروز در شبکه های اجتماعی این ادعا مطرح شده بود که فریدون عباسی که همراه با محمد باقر قالیباف راهی سفر روسیه شده بود در فرودگاه مسکو به مدت یک ساعت بازداشت شده است. دلیل بازداشت هم قرار داشتن نام عباسی در لیست تحریم های آمریکا بوده است.

اما فریدون عباسی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره این خبر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به جهت اینکه نام من سال ها قبل در میان دانشمندان هسته ای ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سازمان ملل ارسال شده بود، تنها برای دقایقی فرایند چک و تایید گذرنامه با تاخیر همراه شد.

او اضافه کرد: وقتی این مسئله ایجاد شد، آقای قالیباف کل هئیت پارلمانی را متوقف کرد تا این مسئله حل گردد و این موضوع نیز در فرصت کوتاهی حل شد.

عباسی تاکید نمود: نام من در گذشته در فهرست تحریم ها قرارداشت و همین مسئله باعث بروز آن مسئله شد که رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه وقتی به استقبال ما آمد از همین مشکل کوچک و تاخیر ایجاد شده عذرخواهی کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه این قبیل شایعات نمی تواند از توسعه روابط راهبردی ایران و روسیه بکاهد، از همه خواست در مسائل ملی بدلیل مسائل جناحی، نباید با دروغ و خبرسازی به منافع ملی ضربه زد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43755

به "ماجرای بازداشت فریدون عباسی در مسکو چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای بازداشت فریدون عباسی در مسکو چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید