مار دو سر کمیاب شگفتی ساز شد

به گزارش بلاگ پو، یک مار دو سر بسیار کمیاب با نزدیک شدن به هفدهمین سال زندگی خود، با نادیده گرفتن همه پیش بینی های مرگ قریب الوقوع خود، کارشناسان را متحیر نموده است.

مار دو سر کمیاب شگفتی ساز شد

به گزارش خبرنگاران، این مار موش خوار سیاه به طول یک و نیم متر (پنج فوت) رشد نموده است و در حال حاضر از عمر همتایان معمولی خود در طبیعت فراتر رفته است.

این مار کمیاب در سال 2005 به وسیله پسری در حیاط خانه شان در شهر کوچک دلتا در استان میسوری آمریکا پیدا شد و به مرکز طبیعت حفاظتی کیپ ژیراردو آورده شد.

به گفته استیو آلن متخصص مار، وجود یک مار دو سر در حال حاضر امری نادر است که در هر 100000 مار وجود دارد و این که این مار تا این سن بالا خواهد ماند، آن را به یک شگفتی یک در صد میلیون تبدیل نموده است.

او گفت: من یک مار دو سر دیگر را می شناسم که تا 20 سالگی زنده مانده است، بنابراین غیرممکن نیست که آن ها تا این مدت زنده بمانند. با این حال، بسیار بعید است. من می توانم بگویم که به احتمال زیاد یک در صد میلیون است.

الکس هولمز، یک طبیعت شناس نیز گفت: یک مار معمولی به مقدار آن ها می تواند به راحتی موش های بزرگ را بخورد. اما ستون فقرات به هم چسبیده آن ها بلعیدن موش های جوان به جز بسیار کوچک را دشوارتر می نماید.

وی اضافه نمود: سر ها هنگام غذا خوردن کاملاً رقابتی هستند، بنابراین ما هر بار یک سر را با یک فنجان نوشیدنی می پوشانیم و هر کدام را جداگانه تغذیه می کنیم. ما مدتی منتظر می مانیم تا مطمئن شویم که غذا از محل اتصال خود عبور نموده است تا از ترافیک در وعده های غذایی سر چپ و راست در مری جلوگیری کنیم.

الکس گفت: آن ها شکم مشترکی دارند، اما ما به هر دوی آن ها غذا می دهیم تا غرایز طبیعی آن ها را تحریک کنیم و مقداری غنی سازی ذهنی فراهم کنیم.

مار موش خوار های سیاه موجودات خجالتی هستند که از رویارویی اجتناب می نمایند، اما دیده شده که در هنگام احساس خطر حمله می نمایند. آن ها سمی نیستند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63905

به "مار دو سر کمیاب شگفتی ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مار دو سر کمیاب شگفتی ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید