محققان ژاپنی از اشتراک گذاری تحقیقات خود می ترسند

به گزارش بلاگ پو، کارشناسان و محقان دانشگاه ژاپن نگران سوء استفاده از اشتراگ گذاری نتایج تحقیقات خود هستند.

محققان ژاپنی از اشتراک گذاری تحقیقات خود می ترسند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزای فارس به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، کارشناسان و محققان دانشگاه ژاپن نگران سوء استفاده از اشتراک گذاری نتایج تحقیقات خود هستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید بیانگر آن است که احتمال به اشتراک گذاری نتایج تحقیقات علمی در دانشگاهیان و دانشمندان ژاپنی نسبت به رقبای خارجی بسیار کمتر است؛ دلیل این موضوع فقط ترس دانشگاهیان ژاپنی از سوء استفاده از داده های تحقیقاتی آنها است.

پژوهشگران ژاپنی نتایج تحقیقات خود را در شبکه های خصوصی منتشر می نمایند و باور دارند این روند احتمال سوء استفاده از داده های مطالعاتی آنها را کاهش می دهد.

انتشارات اسپرینگر نیچر اخیراً متوجه نگرش های نامناسب دانشمندان در مورد به اشتراک گذاری نتایج تحقیقات علمی در مجمع الجزایر شرق آسیا شده اند.

پرسش و پاسخ از بیش از یک هزار و 400 محقق ژاپنی نشان داد، تنها 60 درصد آنها نتایج آنالیز های علمی خود را در وبسایت ها و مجلات علمی منتشر می نمایند؛ آنالیز دنیای اسپرینگر در سال 2017 نشان داد که این میزان از اشتراک گذاری نتایج تحقیقات علمی در ژاپن کمترین میزان اشتراک گذاری تحقیقات در دنیا است.

محققان ترجیح می دهند که تحقیقات و پژوهش های خود را تنها با همکارانی به اشتراک بگذارند که یا در همان مؤسسه مشغول به کار هستند یا در حوزه مشابهی کار می نمایند.

انتهای پیغام/