مزایا و معایب سفر با هواپیما

به گزارش بلاگ پو، سفر با هواپیما چه مزایا و معایبی دارد؟

سفر یکی از بهترین راه ها برای فرار از روزمرگی و خستگی های ناشی از کار است. برای سفر به مناطق مختلف وسایل حمل و نقل متنوعی وجود دارد. از ماشین شخصی گرفته تا قطار، کشتی، اتوبوس، هواپیما و … مسافران برای سفر استفاده می نمایند. اما در این میان، هواپیما یکی از محبوب ترین وسیله ها برای سفر محسوب می گردد. البته سفر با هواپیما همانطور که مزایای بیشماری دارد، معایبی هم دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اما مزایای بیشتر آن باعث شده است تا این وسیله، انتخاب شماره یک مسافران برای سفر باشد. بد نیست اگر شما هم قصد سفر دارید با مزایا و معایب سفر با هواپیما آشنایی داشته باشید تا با اطلاعات و آگاهی های بیشتری سفر خود را شروع کنید.

مزایا و معایب سفر با هواپیما

مزایای سفر با هواپیما

1. سرعت زیاد

یکی از مهم ترین مزایای سفر با هواپیما، سرعت زیاد آن است. برای بسیاری از مسافران مدت زمانی که در راستا می گذرانند بسیار اهمیت دارد و علاقه دارند که هر چه سریع تر به مقصد برسند تا بتوانند زمان بیشتری را در آنجا سپری کنند و از سفر خود بهره بیشتری ببرند. از طرف دیگر هواپیما از کوتاه ترین راستاها برای رسیدن به مقصد استفاده می نماید و هیچ مانعی مثل جنگل، کوه و دریا بر سر راه هواپیما وجود ندارد.

2. دسترسی آسان

برای سفر به بسیاری از مناطق تنها گزینه، سفر با هواپیما است. چرا که با بسیاری از وسایل نقلیه نمی توان به مناطق دور دست سفر کرد، اما هواپیما قابلیت سفر به دور دست ترین مناطق را هم دارد.

3. خدمات رسانی

از دیگر مزایای سفر با هواپیما می توان به امکانات و خدمات رسانی بسیار بهتر آن نسبت به سایر وسایل نقلیه اشاره نمود. در سفرهای هوایی مهمانداران با رفتاری خوش پذیرای مسافران هستند و به خواسته های آن ها پاسخ می دهند. علاوه بر این، ایرلاین ها خدمات متنوعی به مسافران خود ارائه می دهند که در سایر وسایل حمل و نقل وجود ندارد. همچنین مسافران می توانند با خرید بلیط هواپیما برای کلاس های پروازی فرست کلاس و بیزینس کلاس از خدمات و امکاناتی نظیر جایگاه های بسیار راحت، تخت، ماساژور، تلویزیون لمسی، حمام، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم سرگرمی، کترینگ فوق العاده، فکس، اینترنت و بسیاری مزایای دیگر بهره مند شوند.

4. راحتی سفر

نمی توان از این نکته غافل شد که سفر با هواپیما راحت ترین روش سفر است. درست است! شاید در فرودگاه کمی دچار استرس شوید، اما سفر با هواپیما شما را در کمترین زمان ممکن به مقصدتان می رساند، علاوه بر این جایگاه های هواپیما در مقایسه با جایگاه های سایر وسایل نقلیه بسیار راحت تر هستند.

5. امنیت بیشتر

بر خلاف عقیده عده ای از مرم، امنیت سفر با هواپیما در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بیشتر است و در سال های اخیر نیز تعداد سوانح هوایی به شدت کاهش یافته است.

6. عدم وجود تصادف و ترافیک

بر خلاف سفر با ماشین و اتوبوس، هیچ نوع ترافیک و تصادفی در هواپیما وجود ندارد. علاوه بر این مسافران مجبور نیستند به خاطر توقف در میان راه و در جاهای مختلف معطل شوند.

7. امکان تردد در هواپیما

در سفرهای طولانی با هواپیما معمولا ساعاتی را برای تردد در هواپیما در نظر می گیرند تا مسافران به کمر درد و پا درد دچار نشوند.

8. سرگرم کردن بچه ها

بچه ها در سفرهای هوایی کمتر اذیت می شوند و مهمانداران در طول راستا با دادن هدایا و اسباب بازی به آن ها باعث سرگرمی شان می شوند.

9. پرداخت هزینه کمتر برای بچه ها

برخلاف سایر وسایل حمل و نقل، هنگام خرید بلیط هواپیما مجبور نیستید برای کودک و بزرگسال هزینه یکسان پرداخت کنید. بلکه در سفر با هواپیما هزینه بلیط برای نوزاد و بچه ها 2 تا 12 سال با بزرگسالان متفاوت است و به این ترتیب در هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد.

10. نظافت سرویس های بهداشتی

سرویس بهداشتی هواپیما در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بسیار تمیزتر است. بنابراین امکان ابتلا به بیماری به وسیله هواپیما بسیار کمتر است.

11. خلق تجربه ای متفاوت

قطعا سفر با هواپیما تجربه ای فوق العاده و متفاوت را نسبت به سایر وسایل سفر برایتان ایجاد خواهد نمود. وقتی سوار هواپیما می شوید کیلومترها از زمین فاصله می گیرید و پرواز بر روی ابرها مطمئنا برای هر کسی خوشایند و تجربه ای فراموش نشدنی است. از طرف دیگر مناظری که از داخل هواپیما تماشا می کنید را نمی توانید در هیچ وسیله نقلیه دیگری تجربه کنید.

12. هوای پاک تر

سفر با هواپیما به نسبت سفر با سایر وسایل نقلیه، آلاینده های کمتری را وارد هوا می نماید و به این ترتیب سفر پاک تری خواهیم داشت. این مورد برای دوستداران محیط زیست، اهمیت بسیاری دارد.

معایب سفر با هواپیما

1. سوانح هوایی

یکی از مهم ترین معایب سفر با هواپیما احتمال وجود نقص فنی و سوانح هوایی در آن است، که می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد. البته با وجودیکه سوانح هوایی به ندرت اتفاق می افتد و در سال های اخیر نیز به شدت کاهش یافته، اگر سانحه ای در هواپیما رخ دهد و هواپیما سقوط کند، امکان نجات مسافران بسیار پایین است.

2. هزینه بلیط هواپیما

سفر با هواپیما در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل گران تر است. به همین دلیل تمام افراد قادر به خرید بلیط هواپیما نخواهند بود.

3. استرس و ترس از ارتفاع

افراد زیادی هستند که ترس از ارتفاع دارند و در سفر با هواپیما دچار استرس می شوند. به همین دلیل ممکن است این گونه افراد به جای لذت بردن از پرواز بر فراز ابرها، لحظات سختی را پشت سر بگذارند.

4. معطلی در فرودگاه

معمولا مسافران 2 ساعت قبل از سفرهای هوایی باید در فرودگاه باشند، تا مدارک و چمدان هایشان آنالیز گردد. این مدت زمان برای بچه ها و سالمندان می تواند کمی آزار دهنده باشد.

5. محدودیت در حمل بار

به دلیل ظرفیت کمی که هواپیماها در حمل بار دارند، مسافران تا وزن مشخصی که ایرلاین مورد نظر معین می نماید می توانند با خود بار حمل کنند. به همین دلیل اگر مسافری تمایل به حمل بار بیشتر داشته باشد، باید مبلغی را به عنوان هزینه اضافه بار به ایرلاین بپردازد.

6. محدودیت در حمل مایعات

میزان حمل مایعات در هواپیما معمولا حداکثر 100 میلی گرم است، بنابراین اگر قصد دارید بیش از این مقدار را با خود به داخل هواپیما ببرید، باید با مسئولین فرودگاه هماهنگ نمایید.

7. تاخیر در پرواز

در استفاده از هواپیما تاخیر امری عادی تلقی می گردد حتی گاهی اوقات به دلیل حساسیتی که برای پرواز در شرایط نامساعد جوی و نقص فنی وجود دارد، ممکن است پرواز کنسل گردد.

8. فاصله فرودگاه از مرکز شهر

بیشتر فرودگاه ها در حومه و خارج شهر قرار دارند و مسافران برای رسیدن به مرکز شهر، ناگذیر هستند هزینه ای اضافی برای کرایه تاکسی پرداخت کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: فلای تودی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33205

به "مزایا و معایب سفر با هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب سفر با هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید