مسئولیت بیمه شدگان در زمان مفقود شدن دفترچه درمانی
به گزارش بلاگ پو، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را به سرعت به شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده های احتمالی از آن جلوگیری گردد زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می گیرد.
به گزارش خبرنگاران بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که بنا به دلایلی دفاتر درمانی آن ها مفقود می گردد باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام نمایند.
بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هنگام مراجعه به مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات احتیاج به ارائه دفترچه ندارند و با ارائه کدملی پذیرش و خدمات را دریافت می نمایند ولی هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان احتیاج به ارائه دفترچه درمانی است، لذا بیمه شدگان و مستمری بگیران در حفظ و نگهداری دفترچه های درمانی بکوشند.
تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی و ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود گردد، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می گردد.
منبع: خبرگزاری ایسناabanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت